Транспортният министър Георги Гвоздейков влезе в задочен диалог със секретаря на президента по икономическите въпроси Христо Алексиев и негов предшественик във ведомството, който по-рано днес коментира темата с медицинската помощ по въздуха в България.
Той му зададе редица въпроси и го обвини, че говори неистини по темата с медицинските хеликоптери. Публикуваме изказването във Facebook без редакторска намеса.
„По повод участието на г-н Христо Алексиев по bTV и загрижеността му за българското общество. След като е толкова загрижен да има хеликоптери, дължи отговори:
1. Защо закри проекта България „Хели Мед Сървиз“ и изхвърли труда на експертите в кофата, след като осигуриха първият хеликоптер, за да стартира дейността по HEMS още през месец май?!
2. Защо е обявил процедура по ОП за доставка на услуга и я възлага на външен изпълнител (аутсорсинг), а не обявява ОП за осигуряване на два хеликоптера на „Сух лизинг“ (Под наем без екипаж) при положение, че имаме поне осем подготвени пилота и България получава безвъзмездно финансиране по Националния план за възстановяване и устойчивост /НПВУ/ за покупка на 6 броя нови хеликоптера и изграждане на системата HEMS, за да извършва тази услуга?!
3. Защо говори неистини, например за обучение на пилоти, като договорът е публичен и всеки може да го прочете в портала на Агенцията по обществени поръчки /АОП/ и в него няма клауза за обучение на български пилоти?!
Политическо лицемерие е да говориш за ценността на човешкия живот, когато преди подписване на договор за придобиване на хеликоптер с български пилоти на цена от
2.5 млн лева с включени всички разходи за експлоатация за една година закриваш „България Хели Мед Сървиз“.
И след това с грижа за човешкия живот от парите на данъкоплатците, за които си загрижен, правиш поръчка за 18 млн. лева, възлагаш я на чужда фирма с чужди пилоти без включено обучение на български екипажи.
Г-н Алексиев, Разликата са едни 8 млн. лева на данъкоплатците, които можем да инвестираме в ефективност, човешки фактор, да проведем обучения на медицински и летателни екипажи, да подсигурим нови услуги в транспорта, да подобрим реални проблемни участъци в инфраструктурата.
Цената и условията, които сте заложили в този договор не спасява животи, това е финансово бреме и добри комисионни скрити зад фалшиви намерения!!!“