„Цялата тази истерия, свързана с ГОДИШНИТЕ ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕДИ /ГТП/, е създадена изкуствено!“
Така транспортният министър Георги Гвоздейков отговори на въпрос на журналист на Искра.бг от Пловдив, където днес откри нова площадка за медицински хеликоптери. По думите му наредбата е в действие от 2018 година и по нея не е променяна нито една буква.
„Изпълняваме стриктно европейски директиви. Това, което направи Министерство на транспорта в лицето на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ е да въведе данните, които се получават от всеки един уред в дигитализационна форма и свързани в единна система към агенцията, която получава в реално време цялата информация“, уточни той, добавяйки:
„С две думи игнорирахме човешкия фактор, тъй като всеки пункт имаше ангажимента да въвежда данните ръчно и въведохме мисля една добра система за контрол на качеството и разбира се тя е ефективна и е в полза на цялото общество, тъй като всички трябва да си даваме ясно сметка, че ГТП има пряко отношение към безопасността на движение по пътищата и тук не трябва да има компромиси. Има отенък, който касае и замърсяването на околната среда, и за това сме дали възможност на тези автомобили, които не покриват съответните показатели, да преминат в най-опасната категория, тъй като нямат пряко влияние върху безопасността на движението, да преминат към средната категория, да не бъдат спирани от движение, да им бъде даден по-дълъг срок от 14 дни – да речем 30, за да могат да имат възможност хората да отстранят проблемите, заради които са били върнати и да продължат напред.“
Според министъра истерия няма и подчерта: „Знаете, че ние българите сме свикнали при всяка една реформа трябва да има отпор, но мисля, че когато става за безопасността на движение и когато се стремим да намаляваме пътния травматизъм и пътните произшествия, не виждам защо трябва да има разбиране на проблема, вместо ясно единомислие по въпроса, защото пряко касае нашия живот.“
Пред журналисти Гвоздейков коментира, че към момента няма предложение да остане на поста и при следващия служебен кабинет. В случай, че получи такова, първо ще чуе какви ще бъдат задачите и целите му, и тогава ще вземе решение.
Има ли напредък:
Ако автомобил който превишава нормата за газове на неговата категория да мине в най- опасната- при 40 годишните бензини и дизели, които минават спокойно, без истерия .