Архитект и мениджър Петър Петров е новият директор на Националния институт за недвижимо културно наследство /НИНКН/. Той беше представен от министъра на културата проф. Велислав Минеков по време на среща с медиите.
„НИНКН ще отговори на очакванията на обществеността“, обеща арх. Петров и обобщи основните сред тях – преустановяване на забавянето на преписките по съгласуване, както и вземането на адекватни мерки, свързани с опазване на културното наследство. По думите му Законът за културното наследство има „належаща, крещяща нужда от промени, защото без тях горепосоченото е невъзможно. В момента имаме неприложими процедури, описани в този закон“. Арх. Петров се ангажира и с дигитализацията и актуализацията на статути и режими на опазване на недвижимите културни ценности от НИНКН.
Министър Минеков обяви също, че обещаната от него възможност за свободен износ на авторски произведения в чужбина вече е факт.
„Писмото ми до Агенция „Митници“ е подписано. Честито на българските художници!“, заяви той. Износът ще става чрез попълване на декларация от страна на авторите на творбите, която ще бъде качена на сайта на МК.
Проф. Минеков сподели още, че Министерството на културата /МК/ е било „обрано до дъно още в началото на месец май“.
„Всичко е било разходено безобразно, а всеки ден идват проекти, желания за фестивали и културни събития, на които в момента не ни е възможно да помогнем“, заяви служебният министър и добави още, че се води диалог с различни министерства, общини и институции за осигуряването на по-висок бюджет на МК.
„Всички подопечни на Министерството по някакъв начин са свикнали с мизерията. Нека всички тези, живели в тишина, да започнат да говорят силно“, призова проф. Минеков о допълни, че и впоследствие, в качеството си на гражданин, ще следи и настоява следващият министър да продължи контрола и изпълнението на започнатото от него и екипа му.
Велислав Минеков напомни на медиите, че на 30 юни изтича законовият срок, в който трябва да подадат своите декларации в министерството. Той призова политическите партии, сключващи договори за предизборна реклама, да не го правят с медии, които не присъстват в публичния регистър на ведомството. А в МК ще бъде създадена работна група, която да огледа не само правилата за подаването на декларации, но и за намирането на най-подходящото решение, което да подсигури добра информираност на обществото относно медийните собственици и тяхното финансиране.