„В рамките на служебния кабинет отчитаме значителен ръст в използването на електронни услуги, ограничаване на хартиения процес, спестени средства и време за всяка група на обществото. От всички 2571 административни услуги близо 50% вече са достъпни централизирано по електронен път през портала egov.bg. Разбира се трудно бихме реализирали всичко без подкрепата на другите администрации.“
Това коментира министърът на електронното управление Георги Тодоров пред „Economic.bg“. Той даде пример за конкретни резултати, които служебният кабинет е постигнал в сферата на електронните услуги:
„През последните месеци заявените електронно еднократни помощи за ученици в първи и осми клас през Системата за сигурно електронно връчване са над 2300. Чрез посредник „Български пощи“ ЕАД са заявени 667 услуги само за 5 месеца през 5 пощенски станции в слабо населени райони. Като най-заявяваната услуга е „Отпускане на целева помощ за отопление“. МЕУ съвместно УНСС разработи и електронно уверение за студенти и ученици.“
Министър Тодоров е категоричен, че бъдещето ще е все повече цифрово и мобилно.
„От технологична гледна точка всичко е възможно. Дори бих казал, че имаме готовност да реализираме и в голяма степен към момента реализираме всичко това благодарение на хоризонталните системи, които поддържаме и развиваме.“ добави той.