Просветният министър проф. Галин Цоков смята, че промяната в училищното образование започва от подготовката на бъдещите учители. Той направи изказването си по време на откриването на национална конференция за проектно базираното обучение в българското образование. По думите му през 2022 г. е реализирано допитване сред над 3000 млади учители. То е показало, че не се използват достатъчно иновации в методите си на преподаване.
„Необходимо е паралелно да работим за промяна на учебните програми, но и да фокусираме усилия в обучението на бъдещите учители“, подчерта министър Цоков и постави акцент, че програмата на Министерството на образованието и науката /МОН/, по която се организира националната конференция, е сред добрите примери.
„Именно с обединяване на знанията и уменията на университетски преподаватели и учители от предучилищната и училищната фаза, могат да се намерят най-добрите решения“, допълни министърът.
Проф. Цоков акцентира, че именно иновациите и дигитализацията са бъдещето и образователната система вече изостава във внедряването им.
„Оценяването ни също трябва да бъде променено като насърчаваме формирането на умения и компетенции в децата“, каза още той.
В рамките на конференцията се организират и работни групи, в които университетски и училищни преподаватели обсъждат разработването на проектно базирани обучителни програми за ученици от I до IV клас.
В конференцията по Национална програма „Квалификация на педагогическите специалисти“ са се включили над 100 преподаватели от университети и училища от цяла България, а домакини са Департамента за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти към Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ в Бургас.