Днес попитах транспортния министър Георги Тодоров какво е предприето по отношение на концесията на летище София.
Тази концесия заслужава специално внимание, защото се случиха странни неща, които обикновено не се случват в България.
Летище София е обект със стратегическо значение за националната сигурност, но ние не успяхме да разберем кой е реалният собственик, който стои зад концесионера му.
Изискването е концесионерът да е летищен оператор – такъв няма. Компанията, която спечели, беше класирана на трето място. Само от избора на концесионер ние загубихме 300 млн. лева.
Големият въпрос е защо концесионерът на летището получи 10 години отсрочка за плащането на половин милиард лева концесионна такса с аргумент COVID кризата. Летищата във Варна и Бургас получиха отсрочка от само 1 година.
Или става дума за предварителна информация от предишното правителство, че COVID ще съществува 10 години или е нещо, свързано с чекмеджетата.
Само дотук българската държава е на минус 800 млн. лв. Няма обяснение защо това се случва.
Източник: Ивайло Мирчев