От Министерството на образованието и науката са пуснали за обществено обсъждане проект на наредба за дистанционното обучение в университетите. В него се посочва, че в дистанционната форма обучението се реализира чрез дигитални технологии. Оценяването на дистанционна форма на обучение се извършва от Националната агенция за оценяване и акредитация на два етапа – оценяване на равнището на средата в съответното висше училище и оценяване на възможностите за провеждане на дистанционно обучение по конкретно професионално направление или специалност от регулираните професии.
Дистанционната форма на обучение е равнопоставена на редовната форма на обучение по отношение на съдържанието на учебния план, изискван брой кредити за
съответната специалност, диплома за придобита образователно-квалификационна степен и професионална квалификация.
Аудиторната заетост на академичния състав в дистанционна форма на обучение включва дейности като преподаване в аудитория и виртуална учебна зала, синхронно по време участие на преподаватели и обучавани в електронни учебни дейности по учебен план, работа в електронна учебна среда за подпомагане на студенти и докторанти, даване на обратна връзка, а извънаудиторната – проектиране, разработване и актуализиране на електронни учебни курсове и ресурси.
Електронните учебни курсове, дейности и ресурси за дистанционна форма на обучение се разработват по методика, съобразена със спецификата на съвременното електронно обучение, като в съдържателно отношение предоставят съответното учебно съдържание по учебен план и дистанционно подкрепят самоподготовката на обучаваните, работата по задания и обратната връзка.
При разработването на електронните учебни курсове задължителните и не по-малко от 50% от избираемите дисциплини са достъпни на платформа за дистанционно обучение под формата на електронни курсове, дейности и ресурси. Освен това не по-малко от 50% от основните иниформационни източници към учебната програма на задължителна дисциплина по учебен план са достъпни чрез или в платформа за дистанционно обучение.
Изпитите – семестриални или държавни, се провеждат в неприсъствен формат дистанционно чрез система за електронно оценяване и изпитване. По време на изпитите трябва да има дистанционна идентификация на самоличността на оценяваните и контрол на изпитната процедура, което да е съпроводено с високо равнище на защита на личните данни. Ще се прилагат и софтуерни средства за установяване на опити за измама и плагиатство. Изпитните материали ще трябва да се архивират, както и видео записите от изпитната процедура.