Министерството на образованието и науката (МОН) организира конкурс за преподаватели, които мотивират и вдъхновяват учениците си да постигат по-високи резултати, предаде „NOVA“.
Инициативата е продължение на политиката за развитието на култура и иновации в страната. Целта е учителите да имат по-голяма свобода, за да прилагат нови методи и техники на преподаване.
Могат да вземат участие отделни педагози, директори или екипи. Оценяващите ще следят дали работата стимулира възпитаниците да бъдат творци и да имат критично мислене. Също ще се вземе под внимание дали уроците са поднесени по интересен начин.
Организацията на цялостния учебен ден и работата с родителите ще бъдат другия фактор, който ще отличи победителите. Спечелилите нововъведения ще бъдат публикувани в „Годишник на иноваторите в образованието“. Така ще бъдат достъпни и за други педагози.
Отличилите се ще създадат Национален клуб за иноваторите, чрез който ще се провеждат форуми за обмяна на опит и майсторски класове. Наградите ще бъдат връчени в началото на следващата календарна година.
Кампанията за подкрепа започна през учебната 2017/2018 учебна година. Тогава бяха одобрени 184 проекта. Една година по-късно 290 институции бяха добавени в Списъка на иновативните училища. Днес вече са 395.
Най-голямата част от приетите предложения са насочени към новите методи на преподаване. Следвани са от тези, които са за промяна на организацията за обучение. По-малка част от специалистите наблягат на нови модели на средата, управлението и обучението. На последно място са тези, които се борят за промяна на учебните планове, съдържанието и учебните програми.