За модернизацията на образователната система и насърчаване на интереса към науката и технологиите първите български училища официално подписват договори за изграждането на нови STEM центрове. Това се случва в рамките на Плана за възстановяване и устойчивост с амбицията да се подобри качеството на образованието и да се подготвят учениците за бъдещето.
Церемонията по връчването на договорите ще се състои на 5 март в STEM центъра на 90. Средно училище „Ген. Хосе де Сан Мартин“ в столичния квартал „Люлин“. Събитието ще отбележи официалния старт на проекта, като ще присъства и министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков.
Проектът „Училищна STEM среда“ е част от Националния план за възстановяване и устойчивост, предвижда изграждането на нови STEM кабинети в над 2200 училища и центрове за специална образователна подкрепа в цялата страна. Това включва инвестиции в модерно оборудване, подходящи учебни материали и обучение за учителите, което ще допринесе за създаването на стимулираща учебна среда, насърчаваща интереса към науката, технологиите, инженерството и математиката.
Инициативата има за цел не само да обогати образователния процес, но и да осигури на учениците необходимите знания и умения за успешна реализация в света на науката и технологиите. С това се поставя началото на една нова ера в българското образование, където подготовката за бъдещето и развитието на компетентности в ключови области стават приоритет.
Със стартирането на този проект се прави значителна стъпка напред към осъвременяване на образованието и повишаване на конкурентоспособността на учениците на международно ниво. Очаква се тези нови STEM центрове да имат значително въздействие върху мотивацията и интереса на учениците към научните предмети, което е фундаментално за развитието на бъдещи иноватори и лидери в научно-технологичния сектор.
Да ви е честито. С това се поставя началото на края на българското училище и образование. От най – добрата система за образование в света, Вие съумяхте да превърнете училищата в електронни четци и безсмислени тестови книжници. Браво на вас! Добре, че все още по училищата има истински учители от предните поколения, че да има и някакво образувание. Благодарение на тях ученик завършил 4-ти клас в България спокойно за писва 6-ти във Франция, Англия или Испания.
Това е иновация. Гледам и вашите учителки не са ви обяснили, че не се пише образувание, а образование. От образова, а не от образува. И анонимността е слабост, страх и комплекси