Министерство на транспорта и съобщенията /МТС/ е обявило конкурс за генерален директор на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура““ /ДППИ/. Той се състои от два етапа – писмен и устен. При първия се подават документи, както и план за развитието на предприятието. По време на втория има събеседване. От справка в МТС става ясно, че са допуснати петима кандидати, а именно:
1. Евгений Георгиев Москов
2. Петър Ивов Сеферов
3. Ивайло Стоянов Иванов
4. Анна Стоянова Михнева-Натова
5. Георги Събев Събев
Какво знаем за тях?
Евгений Москов
Евгений Москов е роден във Варна. Придобил е магистърска степен по управление на транспорта от Икономическия университет в София. Има специализации по икономика от Университет в Делауеър. Кариерата на Москов започва през 1984 г., когато става помощник-капитан в „Параходство Български морски флот“. От 1991 година заема различни длъжности в частни компании от морската индустрия.
Бил е началник отдел в „Пристанище Варна“ ЕАД, изпълнителен директор на „Пристанище Леспорт“ ЕАД. Между 2009 и 2010 г. Москов е бил генерален директор на ДППИ. След това поема управлението на частна компания за разработване и реализиране на проекти в сферата на транспорта и пристанищата.
Петър Сеферов
Петър Сеферов е роден в Провадия. Притежава следдипломна квалификация по „Мениджмънт на водния транспорт“ в Икономическия университет във Варна.
Кариерата му стартира след завършването, когато започва работа в Пристанище Варна. През годините е работил в 3 различни отдела на порта. През 2005 г. става изпълнителен директор на Пристанище Балчик. През същата година е назначен за генерален директор на ДППИ, като заема поста до 2009 г. 2 години по-късно става заместник-директор на „Варна-Изток“, а от 2021 г. е негов директор.
Ивайло Иванов
Ивайло Иванов е роден през 1981 година. Завършил е публична администрация, притежава магистърска степен по „Финанси“ и „Международно морско право и управление на риска“.
През годините е работил в неправителствения сектор, където се е занимавал с управление на проекти. До 2014 г. е бил експерт в отдел „Инфраструктура и акватория“ в ДППИ. От октомври 2014 г. заема поста на директор на Териториално поделение-Бургас на ДППИ. Член е на Комитета по интермодалност и логистика в Европейската асоциация на морските пристанища.
Анна Михнева-Натова
Анна Михнева-Натова е завършила Юридическия факултет на Софийски университет „Св. Кл. Охридски“. Тя е специализирала „Морско право“ в Центъра за Морско право към Университета на Вирджиния. Има дългогодишен стаж като юрист в Министерство на външните работи.
Кариерата й преминава и през Изпълнителна агенция „Морска администрация“, където работи по редица европейски проекти. Присъединява се към екипа на ДППИ през 2015 г. като директор на дирекция „Управление на проекти“. От 1 февруари тази година Натова е назначена за генерален директор на ДППИ до провеждане на конкурсна процедура.
Георги Събев
Георги Събев е завършил Висшето военноморско училище „Н.Й. Вапцаров“ във Варна като основният предмет е бил „Навигация, Астрономия и Инженерни науки“. Придобил е квалификация „Инженер корабоводител“. Той е и „капитан от далечно плаване“.
Професионалната си кариера започва на 30 юни 1996 г. като навигационен офицер на търговски кораб. Той заема длъжността до 2015 година, когато става управител на симулаторна лаборатория „Навигационен Мостик“. От 2017 година досега е управител на „Южнобългарски морски образователен център“, където и преподава.
Председател е на Постоянната комисия по морско дело и рибарство към Общинския съвет в Бургас. Знае руски и английски език.
Но…
Източници на Искра.бг споделиха опасенията си за част от кандидатите. Според тях е възможно да имат зависимости и не се знае чии интереси ще обслужват – тези на определени личности, политически партии или на обществото.
Анна Михнева-Натова е работила в МТС. Компетенцията й обаче не е достатъчна, за да се справи с поста генерален директор, твърдят източниците ни, като напомнят, че през годините тя е изградила познанства с хора на различни високи държавни постове, което й дава възможност за израстване.
Източниците ни коментират още, че от своя страна Евгений Москов е близък с Борислав Гуцанов – депутат от ПГ „БСП за България“ и председател на Комисията по транспорт и съобщения. Според медийни публикации въпросният народен представител е бил арестуван два пъти по обвинения за присвояване на средства. И тук задаваме въпроса – „Ако тази информация е вярна, че Москов и Гуцанов са близки, то в случай, че Москов стане директор на ДППИ чии интереси ще обслужва – на обществото или на определени хора?“
Петър Сеферов е настоящ директор на Пристанище Варна. Според информацията на източниците ни той е изключително компетентен и голям професионалист, но е син на бившия кмет на Провадия Иво Сеферов, който е и бивш народен представител от БСП в 40-то Народно събрание. И тук също възниква същият казус – чии интереси ще бъдат защитавани от кандидата за началник на ДППИ?
Същевременно за Ивайло Иванов се знае, че е назначен в Бургас в последните минути на живота на служебния транспортен кабинет на Николина Ангелкова. Той е сочен за кадър на младежката структура на ГЕРБ, според публикации от времето, когато става рокадата в бургаския клон. Участва и на изборите през април 2021 г. като кандидат-депутат от листата на коалицията „ГЕРБ-СДС“.
Също така на 18 април Искра.бг първа съобщи, че ДППИ е било глобено с 20500 лева заради две нарушения на закона, свързани с паметника на Боян Мага в Бургас. По време на проверката инспектори на Главна дирекция „Инспекторат за опазване на културното наследство“ /ГДИОКН/ в Министерство на културата са разговаряли с Иванов, който е заявил, че в поделението няма налична документация и информация за поставянето на паметника. Тогава изниква въпросът допустимо ли е той да не забележи, че на терен, стопанисван от него, се поставя спорна пластика? А сега се кандидатира и за поста генерален директор на ДППИ…
Припомняме също така, че тече разследване от ОДМВР-Бургас и по повод него е било разпоредено на ДППИ да представи документи, свързани с обществени поръчки, на които възложител е ТП „Пристанище Бургас“. Въпросните обществени поръчки са възложени, докато Иванов е директор.
На фона на всички сигнали и проверки, изглежда на Ивайло Иванов не е била потърсена лична отговорност или дори да бъде освободен от поста си, а за сметка на това МТС и респективно ресорният министър Николай Събев, го допускат като кандидат на конкурса. Това създава усещането, че може би ябълката на промяната е гнила.
Искаме да напомним, че в условията на конкурса е посочено, че участниците трябва да имат добра репутация и да управляват ефективно предприятието. Питаме – „Допусната глоба от 20500 лева равносилна ли е на ефективно управление?“ и „Директорът на ТП „Пристанище“ в Бургас е казал, че не разполага с информация за спорен паметник, поставен на терен, стопанисван от него, а какво ще се случи, ако застане начело на цялото предприятие?“
Източниците на Искра.бг коментират и последния кандидат – капитан Георги Събев. Досега той не е бил в управлението на ДППИ, но това може да се окаже предимство, като се има предвид някои злоупотреби и порочни практики на предишните управления, сред които и удълбочаването на Варненското пристанище, свързвано с интересите на Ахмед Доган.
Според източниците ни Събев притежава лични и професионални качества, които биха му помогнали да се справи отлично с поста, който евентуално би заел. През годините се е доказал като почтен и честен – качества, които в днешно време се срещат рядко и трябва да бъдат ценени, особено когато човек ще заема такъв висок пост. А това може би го прави най-подходящият кандидат за генерален директор на ДППИ, защото все пак промяната трябва и да е в посока на прозрачно, морално и добро управление.
От Искра.бг ще проследим какво ще се случи с конкурса.
А бе този Събев се криеше в къщите на Бачийски, когато го тэрсеха за злоупотреба с елрэпейски средства!!!
Ей на този коментар му се казва FAKE NEWS. Бачийски няма къщи, живее в апартамент, а Събев никога не са го търсили за злоупотреби Как не ви е срам да петните името на човека. Един свестен да има и да го хвърляте кал по него.
Бай Добри, то цялата статия на тези драскачи в този измислен сайт е петнене на всички. Как пък само Събев голям професионалист го изкараха, брях.
Драги драскачи от iskra.bg защо променихте текста на статията ??? Вие сте истински професионалисти, точно така се прави. Ето такива драскачи имат бъдеще в тази държава. „Колко мъка има по тоя свят, Боже“, казал Моканина и продължил да скубе бялата лястовица.
Нали знаете, Не става нов бардак със стари курви.
така е, но защо мислите, че новите курви ще се справят ? Ние с вас, Георги, си упражняваме елементарното списване тук, но не знаем дали „бардака“ има нужда от оправяне.
Има нужда и трябва да се управи или поне да се опита да се поправят нещата, че това ДППИ го имаха за бащиния, туй не беше окопаване за Доган за половин милиард да може да си ползва пристанището на ТЕЦ Варна, то не бяха наклони към Домусчиеви и други такива. Има нужда някой да разбута кочинката.
Трудно ми е да си представя как ще се „управят“ нещата, докато „управяме“ с „У“ . Мъчно е да се четат такива кометари, когато си пишем просто ей така , за да запълваме времето си, а сме невежи (без достатъчно знание по темата). Затова сме в това състояние и с тези управляващи. Заслужаваме си ги. Не може да буташ, когато не знаеш как да градиш, па макар и „кочинка“. Домусчиев в случая е един от всичките концесионери, а процесът по отдаване на концесия е функция на Министерски съвет, т. е. концесионерите оперират на основание на договор с Министерство на транспорта.… Прочети още »