В Регионалния етнографски музей на град Пловдив бе представен най-добрият урок в галерия, проведен през настоящата учебна година. Той е по предмета „Околен свят“ за втори клас. Ръководител на децата е Нина Караиванова от училище „Екзарх Антим I”, която е победител в конкурса на просветното министерство за музейно образование.
На събитието присъстваха заместник-министърът на културата Амелия Гешева и заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова. Дойдоха и много родители и любители на изкуството, видяхме от Искра.бг.
Михайлова коментира, че когато децата са затворени в класните стаи, нямат емоцията и възможността да учат чрез преживяване. Чрез тази инициатива се дава възможност на учителите да направят уроците по-интересни. Подчерта, че се изисква сериозна подготовка, за да направиш нещо подобно извън училище и се гордее с постижението на децата и техния преподавател.
Заместник-министърът на образованието и науката лично връчи наградата на госпожа Караиванова, обръщайки се към нея с думите:
Благодаря, че сте избрала тази професия и работите с толкова любов. Смятам, че това отличие ще Ви даде допълнителен стимул, за да постигате високи резултати.
Гешева коментира споразумението между Министерството на културата и Министерството на образованието:
За мен е истинска радост да бъда в града под тепетата и най-добрият урок да се е провел точно на това място. Изключително важно е, че си партнираме в тази програма. Благодарим и на музеите. По наши данни от 2018-та година в тях са проведени над 4000 открити урока. Над 1400 са темите, които са представени. Сега работим, за да привлечем библиотеките. Сигурни сме, че скоро малчуганите ще ги припознаят като ново място за знания.
Заместник-директорът на учебното заведение изказа признателност на екипа, с който работи и на родителите, защото са оказали голяма подкрепа. Подчерта, че е щастлива, че възпитаниците им са едни будни и знаещи деца. И допълни:
За нас ученето чрез преживяване носи много позитиви. Точно по тази причина излязохме от сградата и търсихме нови пространства и индивидуален подход към всяко дете. Без подкрепата на институциите това би било невъзможно.
Уредникът на музея, подчерта радостта си, че най-после могат да дадат възможност пространството да се използва по най-добрия начин.