Автобусните и таксиметрови превозвачи отложиха насрочения си за днес протест за 13 октомври. Действията до момента не са политически, единствената цел е секторът да продължи да съществува, заяви Ивайло Константинов от Националното сдружение на автобусните превозвачи в България. Той коментира пред „БНР“:
„От края на май беше преустановено действието на специализирана мярка за подпомагане и на автобусния сектор – с 210 лева за всеки транспортен служител. От края на юли вече не действа и мярката за подпомагане на служителите 60/40, което е лишило бранша на автобусните превозвачи от сериозна помощ. Това доведе до невъзможността голяма част от фирмите да упражняват дейността си.„
Ивайло Константинов разясни, че превозите по редовните автобусни линии трябва да се осъществяват с или без пътници и при съответните отстъпки за определени категории пътници и не могат да преустановяват обслужването. По думите му от около 500 фирми извършващи такъв тип превози, са останали в рамките на една година близо 350. Той е категоричен, че сред най-големите губещи са общинските и големите предприятия, които до този момент по никакъв начин не бяха компенсирани.
Костантинов уточни, че правителството е поело ангажимент от излишък от някоя от другите мерки или с трансфер на бюджетни средства да бъдат компенсирани най-засегнатите сектори в автобусния бранш. Това според него е най-губещият сектор от началото на COVID пандемията, защото наред с косвените разходи произвежда ежедневно и преки оперативни такива и допълни:
„Ние произвеждаме загуби ежедневно. Ние всички, 99,90% от превозвачите в България в автобусния транспорт нямахме намерения да предприемаме никакви стачни действия. Ако ще има такива поскъпвания, те ще бъдат разрешени от възложителя и то с процента на инфлацията. Проблемът не е цената, проблемът е пътникопотокът, особено в рамките на последната година и половина. Българският гражданин в този тежък момент е достатъчно обеднял. Ние трябва да издържим без да увеличаваме цените.“