Наредбата за ГТП противоречи на европейските правила

Разкритието бе направено от ПП "Възраждане"

3
1712
Пункт за Годишен технически преглед, бензинов автомобил
Пункт за Годишен технически преглед. Снимка: Pixabay

На брифинг от Народното събрание Ангел Славчев – народен представител от групата на „Възраждане“, коментира казуса с годишните технически прегледи и недостижимите критерии, заложени в наредбата от 2018 г.

Ангел Славчев каза пред журналистите, че от страна на „Възраждане“ са направени редица стъпки по отношение промяна на наредбата, която определя начина за проверка на автомобилите.

От „Възраждане“ посочиха, че е проведена среща с министъра по транспорта и съобщенията, на която са представени и конкретните предложения на политическата организация за облекчаване на изискванията за изправност на автомобилите и осигуряване на необходимото време за тяхното покриване, без да се спират колите от движение.

Славчев каза, че за него е непонятно и нелогично това, че през 2018 г. по време на управлението на ГЕРБ е транспонирана евродиректива, която по никакъв начин не кореспондира с нашата наредба и допълни, че евродирективата посочва конкретните газови норми като значителни, а не като опасни, както ги посочва нашата наредбата от 2018 г.

Става ясно, че зададените норми за покриване в нашата наредба не присъстват в директивата от ЕС. По този начин това, което се изисква от автомобилите като стойности, са значително завишени в нашата наредба.

От „Възраждане“ държат на своите предложения по облекчаване на тежките изисквания по тази наредба и уточниха, че Министерството на транспорта е започнало работа по тях след проведената среща.

Идеята е да се даде възможност на автомобилите, които не могат да покрият изискваните критерии, да минат в по-ниска категория посочени неизправности, именно поради разминаването в стойностите и конкретните газови норми за покриване между евродирективата и българската наредба от 2018 г.

Славчев уточни, че разликата между значителни и опасни групи неизправности засяга спирането на автомобили от движение, които попадат в опасните категории, докато при значителните се дава възможност неизправностите да бъдат отстранени и допълни, че в така посочените опасни критерии попадат близо 2 млн. автомобила в България.

Славчев каза, че със съдействието на нашите представители в Европарламента скоро ще стане ясно и какви са заложените газови критерии за покриване в наредбите за годишните технически прегледи в редица европейски държави като Испания, Германия и други.

Той допълни, че въпросът за несъответствията между директивата и наредбата ще бъде предоставен за обсъждане в Комисията по транспорта.

От “Възраждане” очакват още днес да се вземе решение за свикване на необходимата междуведомствена комисия, която да вземе отношение по несъответствията между директивата и наредбата.

Министър Гвоздейков: Цялата истерия с ГТП е създадена изкуствено, такава няма!

Абониране
Известие от
guest

3 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Наредбата за ГТП противоречи на европейските правила […]

За автомобилите на гражданите
За автомобилите на гражданите
1 месец по-рано

Поименно гласуване, да им дадем преференции

trackback

[…] тази истерия, свързана с ГОДИШНИТЕ ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕДИ /ГТП/, е създадена […]