„Когато поради технически или други причини потребителите не могат да ползват за определен период предоставените от веригите за хранителни стоки талони за отстъпки, валидността им трябва да бъде удължена за времето, в което те са били недостъпни.“
Това коментира основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова за „БНТ“. По думите й най-честите проблеми по време на коледните празници са свързани с продажбата на хранителни продукти. Един от тях е, че клиентите на верига са били лишени от възможността за определено време да ползват талоните за отстъпки, които имат в своите електронни карти.
„Талоните имат срок на валидност. Обикновено той е една седмица, някои са с по-дълъг. Но, ако потребителят е отишъл точно в този обект, защото може да ползва талоните, а една от уредбата в залата или на касата научи, че не може, това е нелоялна търговска практика“, обясни тя и добави:
„В случай че търговецът не може да осигури използването на тези талони, то тогава трябва да информира потребителите и да им даде възможност за удължаване на валидността им с времето, за което не е било възможно те да се ползват. Това би било разумно и би било справедливо.“