Потребителите на мобилни услуги в България ще се сблъскат с увеличение на месечните абонаментни такси, тъй като водещите мобилни оператори – Yettel.bg, А1 и „Виваком“, обявиха индексацията на цените си. Yettel.bg заяви, че увеличението ще бъде според официално обявения от Националния статистически институт /НСИ/ средногодишен Индекс на потребителските цени за 2023 г., който е 9,5%.
По този повод притеснени граждани се свързаха с редакцията на Искра.бг във връзка с повишаване на потребителските цени към Yettel.bg, като изпратиха и снимков материал от съобщението към тях. Това увеличение ще бъде отразено във фактурите, издавани от 5 февруари 2024 г., като ще засегне само определени абонаментни планове. Други услуги, като интернет, телевизия и домашен телефон, както и специализирани планове, остават без промяна по отношение на цената.
Индексацията идва в отговор на увеличението на общия индекс на потребителските цени, като повишение на цените бяха предприети и преди една година. Въпреки това, намерението на мобилните оператори предизвика остра реакция сред потребителите и регулаторните органи.
Депутатът Ивайло Мирчев от „Продължаваме промяната-Демократична България“ /ПП-ДБ/ коментира, че парламентът работи по мерки за противодействие на картелните действия на мобилните оператори. Сред предложените мерки са въвеждането на условия за навлизане на нови играчи на пазара, нови правила за работа на комисиите за защита на конкуренцията и потребителите, както и смяна на техните състави.
Омбудсманът остро критикува действията на телекомите, като ги определи като „абсолютно възмутителни“. Тя напомни, че през миналата година държавата направи опити да стимулира инвестициите в развитието на 5G мрежите, като намали наполовина таксите на мобилните оператори. Диана Ковачева изрази удивлението си от текущото повишение на цените.
Това увеличение и реакцията на институциите подчертават нарастващото напрежение между мобилните оператори и регулаторните органи в страната, както и необходимостта от балансиран подход, който да защитава интересите на потребителите, докато същевременно стимулира инвестициите и иновациите в телекомуникационния сектор.
Очакваме и вашите сигнали на iskra@iskra.bg
Тия яко изнагляване , бахти лихварите. Господа от българските оператори ще си взимаме карти от Европа там е по евтино .
То хубаво ще си взимаме карти от чужбина ама коя мрежа ще ползваме?
Увеличение между 0,70 стотинки и 2,00 лева. Имам различни тарифни планове.
Радистефанов
И аз мисля ,че не е справедливо ,даже трябваше с повече да се вдигнат цените . Само така , маймуните ( клиентите ) ще се научат на разбиране ,търпение и уважение към хората които работят е магазина/кол център … Благодаря за внимание
Това ако го е написал Дедо Радой, щях да го повЕрвам.
Госпожо,и вие спадате към маймуните (клиенти)…….. Много сте умна…няма щооо…
Минавайте всички на предплатени карти като мен, и няма да имате проблеми с такси – макси тема подобни глупости от страна на мобилните оператори. 🧐☝️💪🔥👌
Кел файта ми е тая предплатена карта 100лв на месец ли фс ми излиза тая предплатена карта си я наварат в гъза
Случайно попаднах на този сайт,че има картел това е ясно като бял ден..
Тези три оператора предлагат услуга те не произвеждат стоки или някъква продукция в завод със машини..
Съответно разходите им са много по малко,а печалбата огромна..
За какви 100 лева става въпрос, аз си купувам два ваучера по 10 лева в месеца и са ми напълно достатъчни,без договор и тем подобни!
12000МВ и 400 минути разговори които дори не мога да ги използвам напълно.
Зависи колко си сладкодумен, т.е. колко ти е клюкарския Талант. Чувал съм, че Ф. Кастро е държал речи на партийните събрания по няколко часа!
Освен, че повишавт цените на вече сключени договори и обявяват по-високи такси след изтичане срока на договора, при подновяване се оказва,че този тарифен план е закрит и принуждават клиентите да преминат на по-скъп план. И така в момента едва оползотворявам 1/3 от лимита, за който плащам и в който за да оправдаят високата цена са НАБУТАНИ куп БЕЗПЛАТНИ екстри, повече от половината от клиентите не ползват. Така например А1 на 66 годишен пенсионер са включили е-просвета, ха, ха.
Те защо правят 2 годишни договори като ги нарушават постоянно
Двпутарите работели! Ама виц е това. Монопола е на всяка крачка в страната. А зад тях седят точно тези дупетати предатели и лъжци.
Чакай те Дупетатите да направят нещо в защита на населението.
Е къ да стане като точно въпросните са наредила да ни ЩАВЯТ ОЩЕ ,ОТи стандарта на съществуне им се е оскъпил още и се налага да попълват дупки…
Тия взеха да се наглеят а не мислят за потребителите.
Когато сключвах договора ми беше обяснено, че за прехвърляне на номера към друг оператор ще получа една и съща оферта! Те седнали и се договорили за цените при прехвърляне. Когато успях да договоря нещо с Виваком и обявих на теленор, че ако не ми дадът същите цени се местя!!! И сега забележете!!!! ????? Обажда се шефа от теленор и се оплаква на шефа на виваком, как може да ми дава по ниски цени!!!!??? И от виваком отеглиха офертата. Обаждам се в теленор и го питам, ти какъв си че ще държиш сметка на виваком каква оферта ми дават и той… Прочети още »