Родната икономика губи повече от 1 млрд. лева на година поради неприемането на България в Шенген и по суша. Това изчисляват от Съюза на международните превозвачи изчисляват, като добавят, че ще изпратят анализа си на европейските и държавни институции. Според тях главният проблем продължава да бъде в чакането по границата, като фирмите в сектора са ощетени с 270 млн. лева за възнаграждения на работниците си, само докато международните водачи са на опашка.
Ежемесечно през пунктовете в посока от и към страната ни минават приблизително 60 хиляди камиона, като на ГКПП „Кулата“ това отнема 2 часа, докато ГКПП „Дунав мост 2“ – около 16.
Николай Рашков е част от работната група в Европейската комисия /ЕК/ в сектор „Транспорт“. Той споделя пред „bTV“, че като потребители, в България плащали до 18% по-скъпи продукти в магазините само заради чакането. Според него друг проблем е трафикът в пограничните райони като уточнява, че Русе е типичен пример.
„Държавата също губи под формата на пропуснати данъци, като сумата там е над 300 милиона, които директно излизат от държавния бюджет“, добавя Рашков.
Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев добави: „Ясно е, че няма да стане преди конструиране на новия Европейски парламент. Ясно е, че за да се случи това, трябва да има нова ЕК, така че реалистичният срок според мен е от края на годината ние да бъдем пълноправни членове на Шенген, при добра работа на нашите институции.“