Експертите от онлайн платформата „Ние, потребителите“ предоставят в помощ на потребителите образец на жалба до компетентните органи относно индексацията на цените на телекомите. Можете да я свалите ТУК.
Причината – постъпили до тях запитвания и множество въпроси в онлайн пространството за изготвянето на модел, който да улесни хората при сигнализирането на институциите с искане да се намесят по казуса. Вижте формуляра ТУК.
Къде и как да подадете жалбата си?
- Комисия за защита на потребителите;
- Комисия за защита на конкуренцията;
- Омбудсман на Република България.
От платформата припомнят, че в началото на миналата седмица един от трите телекома обяви, че заради ръста на инфлацията за 2022 г. и на основание общите си условия ще увеличи цената на месечните абонаменти за услугите си с до 2 лева. 10 дни по-късно същото съобщи и вторият оператор, като посочи, че поскъпването ще бъде с 15,3%. Абонатите на двете дружества очакват да видят индексацията в следващите фактури. Предполага се, че скоро и третият телеком ще оповести същата новина.
Специалистите смятат, че не е нужно да се изчаква получаването на фактурите с новите цени, а трябва още преди това да се е случило да се предприемат спешни действия от компетентните институции.