Когато започваме работа винаги се стараем да покажем най-добрата си страна. Склонни сме да правим нетипични неща, за да впечатлим колегите си. Често обаче тези стратегии не са съвсем успешни. Не е нужно да ставаме супер герои, но все пак трябва да имаме предвид, че всички очи са върху нас.
„Няма да знаете дали наистина се вписвате в компанията преди да минат първите 90 дни“, твърди експертът по кариера Аманда Аугустин за Business Insider.
Тя определя първото тримесечие като „неофициално прослушване“.
Кои са най-честите грешки, които допускаме, опитвайки се да се харесаме на колектива:
Не си правете изводи и преценки през първата седмица!
Необходимо е време, за да усетите обстановката и прибързаните заключения няма да са от полза. Обикновено първото мнение се променя през следващите три месеца.
Вместо това може да задавате въпроси на вашите колеги и шеф за нещата, които ви интересуват. По този начин по-бързо ще се присъедините към екипа.
Не оставайте до късно на работа!
Експерти твърдят, че през първата седмица новите служители са в режим „доказване”. Попадат в капана на желанието си да впечатлят всички.
Оставането извън регламентираното време би довело до прекалена умора и неефективност в бъдеще. Също така колегите ще си помислят, че се отпускате, когато започнете да работите с нормално темпо. Съветваме Ви да демонстрирате силна работна етика в разумни граници.
Не обядвайте сами – запознайте се с нови колеги!
Първоначално колегите ще ви канят с тях, за да се почувствате „Добре дошъл”, но все пак и вие трябва да поемете инициатива. Попитайте къде наблизо може да вземете нещо вкусно и дали искат да се присъединят към вас. По този начин ще скъсите дистанцията и ще имате възможност да се опознаете.
Изберете подходящо място за запознанство!
Коридорът и тоалетната не са най-удачното място. Винаги може да поздравите някой в процеса на работа. Стаята за почивка също е добър вариант.
Не разказвайте прекалено много подробности от личния си живот още в началото!
Тези истории са по-подходящи за служебни събирания извън работното място. Специалистите добавят, да не прекалявате с алкохола, ако има такъв. Историите след това няма да са приятни.
Не налагайте нов дрескод!
Не е необходимо да се обличате с облеклото, с което сте били на интервюто. Все пак вече сте наети. Ако колегите ви се обличат с дънки и спортно-елегантна риза, вратовръзката ви няма да е съвсем намясто.
Не намесвайте предишната работа!
Капан, в който попадат много нови служители – винаги говорят за старите работодател, колеги, принципи и стил на работа. Не говорете прекалено много за това, което сте имали преди. Ако се срещате с нов човек не продължавате да говорите за бившия си.
Намерете начин да покажете уменията си
На интервюто няма как да покажем всичко, в което сме добри. През първата седмица се уверете, че шефът ви знае, че имате умения извън основната си роля. По този начин той ще може да ви има предвид за бъдещи проекти.