Общински съвет Приемане на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Бургас. В това число влиза и таксата за платено паркиране в централната част на града, което предизвика дебати сред гражданите на Бургас през последните дни.
Вчера Искра.бг публикува обширен анализ по темата, в който бяха засегната темата за увеличението и дали то ще допринесе за оптимизацията на платеното паркиране и изпълнение на целите.
Част от съветниците от различни групи изразиха мнение, че завишението от 30 стотинки за час престой няма да реши проблемите с паркирането и да спомогне за изпълнение на целите на синята зона.
По време на дебатите бяха направени предложение за увеличение на таксата за платено паркиране в суперцентъра на два лева, докато за по-крайните райони като комплексите „Братя Миладинови“ и „Възраждане“ цените да бъдат по-ниски.
Според съветника от групата на „Продължаваме промяната-Демократична България“ Красимир Калудов решението за увеличението е закъсняло, като по думите му то е несъществено и няма да помогне за изпълнение на тази идея за решаване на проблема с интензивния трафик в центъра на града. Според него моделът на синята и зелената зона в настоящия вид е изчерпан.
„Мисля си, че се изправяме пред нуждата от по-тежки решения, които няма да срещнат одобрението на гражданите. Време е да ограничим движението на автомобили в някои райони и в някои часови отрязъци в центъра на града. Ще дам пример с Рим, където по един от най-натоварените булеварди след 19:00 вечерта става пешеходна зона. Защо да не последваме една подобна практика?“
Калудов допълни, че такива мерки биха засегнали и него, тъй като той живее в широкия център на града, но би предприел тази крачка, за да се решат проблемите с трафика в центъра.
Думите му бяха подкрепени от Ивелина Михалева от ГЕРБ, която обаче заяви, че бургазлии според нея не са готови за тази крачка. Тя допълни, че идеята на Община Бургас не е да печели от такси за платено паркиране, а да има контрол и да няма толкова много автомобили, които да стоят дълго в централната градска част и да усложняват трафика. Тя също изрази мнение, че цената е много ниска.
Критика към сегашния модел на синята зона в Бургас отправи и Стоян Царев от „Средна европейска класа“.
„Това ли е единственият начин да направим така, че гражданите да не си оставят колите в централна градска част? Виждам, че другите общини имат и други подходи – в по-големите може да се паркира не повече от три часа“.
Увеличението на таксата бе аргументирано от заместник-кмета по финанси, бюджет, икономика и морско дело Станимир Апостолов, който призна, че през последните дни е срещнал мнения, които са против увеличението и такива, според които то не е достатъчно.
Апостолов напомни, че синята зона в Бургас е въведена през 2009 година и от тогава цената не е увеличаване. Тогава заплатите на един контрольор са започвали от 390 лева, докато сега са над 1200 лева. По думите му също така през последните години са били направени интелигентни решения за плащане, а последният анализ е показа, че има чувствително увеличение на разходите през последните четири години.
В крайна сметка цялата докладна бе гласувана и приета, което означава, че от 1 януари 2024 година таската за един час престой в територията на цялата синята зона на Бургас ще струва 1.30 лева. Предложенията за по-висока такса в суперцентъра и промените в целия модел на зоната ще бъдат обсъждани тепърва в диалог между общинските съветници и местната администрация.
да видим
Г-н Калудов, толкова ли нямаше кой да се сети да предложи издаване на наредба за забрана на бусове и служебни автомобили да нощуват по улиците на кварталите. Преди години имаше такава забрана, и всяка фирма си търсеше платени паркинги, ако няма двор фирмата. Това е голям проблем за живущите, които не могат да намерят место да паркират от такива служебни леки автомобили и бусове.
Цървул, що не се хванеш да правиш частен бизнес и после да говориш. Откъде мислиш идват парите за безработни, цигани, държавни служители и пенсионери
Клошара болен, че ще му нахат сметки и към фалит, айде, мършо и тва време ще дойде цялата пасмина от фирмени коли пред Бургас
Проблема е в Общината. Намалят парко-местата за да може хората да се самоизяждат, да има конфликти и да те отклоняват от важните неща. Не съм убеден, че ще разбереш какво ти говоря!
нямат топки да го направят това нещо, макар че би било хубаво
Долу всички от общината. Нови избори.
Всичко идва от главичката
Кмета да намери един служебен паркинг на 3S СОТ, че е някакъв ужас от техни коли. Плащаме си синята зона за разлика от тях. С години продължава това нехайство от Община Бургас.
Направете “ Синята зона “ да важи навсякъде, а не само на определени улици.
Оправете си боята на инвалидните места.
В последните две-три години стана непоносимо.
Куцо,кьораво и сакато се чепнало на някакъв котор и то непременно дизел.
Изкъртват си филтрите за твърди частици,карат в централната част,хвърлят димки от ауспуха,паркират както им падне,а пешеходците се провират,като на слалом.Няма кой да прогони наглеците пред METRO, които паркират непременно на първа линия и на местата за майки с деца и тези за инвалиди.
Що пък да не е 500 лв на час? Така ще са чисти улиците кво?
Намалите администрацията в Общината.Градът се обезлюдени доста ,а администрацията огромна.За сметка на това отвратително нагло обслужване където и да отидеш.
Как така увеличението е незначително, като предложението е 100% увеличаване. Къде го има това. Т.е. приходите от платените зони ще се повиши двойно. Каква двойна полза ще има за ползвателите.
Ползата ще е за общинарите. Повече за крадене и никакво улеснение за гражданите.
Ако градският транспорт е удобен, хората ще ползват него, а не колите си. Малоумнижите да оправят общественият транспорт,и проблемът ще се реши от само себе си. Верно че няма да откраднат колкото от залата,може би затова не го оправят.
[…] на Общински съвет-Бургас таксата за един час престой бе увеличена от 1,00 на 1,30 лева, а темата предизвика дебат дали това е най-ефективния […]