Част от нововъведенията, които Българските държавни железници ще предоставят на своите пътници са: вендинг машини за билети, обновяване на системата за резервации и поставяне на карти с маршрутната схема на влаковете, на гарите и в метроспирките. Това стана ясно на изслушване на ръководството на холдинга в парламентарната транспортна комисия.
Поръчката за нов подвижен състав за линиите София-Варна и София-Бургас ще бъде одобрена в края на тази година, тъй като те носят най-голяма част от приходите, заяви председателят на управителния съвет на дружеството Григори Григоров.
„Първата промяна, която пътниците на БДЖ ще усетят е подобряване на състоянието на вагоните“, посочи Григори Григоров.
Плановете за тази година са в подобрение и ремонт на подвижния състав да се вложат над 64 милиона лева:
„Имаме интензивна капиталова програма за ремонт на около 200 вагона. Второто, което, ще се усети, е по-малки закъснения що се отнася до БДЖ. Третото, което ще се усети, е по-добра информационна обезпеченост от всяка гледна точка – информация по време на движението, онлайн система за закупуване на билети. Предвиждаме и разширение на текущите функционалности на информационния център и превръщането му в пълноценен център за обслужване на клиенти, тъй като БДЖ предоставя услуга. Надявам се до края на годината поне една или две вендинг машини на Гара София да сложим, за да може който идва в последния момент, да си вземе билет“
В обновената система за резервации пътниците ще виждат схема на купетата и ще могат да изберат място. В момента тя е в тестови период, като се очаква да започне да функционира през юни.
Ръководството на „Холдинг БДЖ“ си е поставило за цел до края на годината да намали среднодневното закъснение на влаковете до под 500 минути. За месец март то е 970, а през декември миналата година е било близо 1900 минути.
За среднодългите линии се разглежда вариант за закупуване на нови мотриси, а останалите линии ще се обслужват с ремонтиран подвижен състав. Междувременно ръководството на холдинга продължава да търси възможност за наемане на подвижен състав, което да реши проблема с недостига до закупуването на нов.