Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) разполага с нова мобилно приложение. То ще информира всички български граждани, ако някой се пробва фиктивно да ги регистрира в лечебно заведение или пък направи опит да си закупи медикамент от тяхно име, предадоха от „БНР“.
Всеки пациент ще може да получава по телефона си информация за извършени медицински дейности или изписване на лекарства, напълно или частично заплащани от Касата. За регистрация към приложението е необходимо да се въведе Персонален код на НАП или Уникален код за достъп към Здравната каса. В случай, че пациент бъде известен за нередност, то тогава той може да изпрати обратна връзка до Касата и така да сигнализира. Например, ако не е бил на преглед или не е получил лекарства от аптеката, а получава известие, че го е направил.
Приложението ще е свързано със Персонализираната информационна система към НЗОК. То ще е валидно и за двете операционни системи към мобилните телефони. Допълнението към вече съществуващото приложение ще е в сила от началото на другия месец.