Граждани се свързаха с Искра.бг, че има проблем с плащането на синята зона в Созопол. По думите им цената за 1 час паркиране е 2 лева, а заплащането се извършва предварително за необходимия часови диапазон посредством паркинг автомати /паркомати/ – в брой, с дебитна/кредитна карта или онлайн чрез мобилно приложение, сканирайки QR код.
Причината да ни потърсят е, че търсейки да развалят пари, за да платят престоя си, са били глобявани. Вчера от Искра.бг потърсихме ОП „Общински паркинги и синя зона“-Созопол. Те посочиха:
„Имахме проблем с QR код и дебитна/кредитна карта, но вече всичко е оправено и работи. Засега, доколкото сме информирани, всички опции за плащане работят.“
Към момента на писането на статията звъняхме и на посочените телефони към Община Созопол, но не можахме да се свържем. След публикуване на статията от местната власт излезе с позиция. Публикуваме я без редакторска намеса:
„Пряко или косвено ежедневно сме участници в събития, които поставят на изпитание както експертизата и морала на служителите на Община Созопол, така и имиджа на институцията като административен орган и град Созопол като туристическа дестинация.
Утвърждаващата се напоследък тревожна тенденция за даване на гласност на непроверени в детайл случаи, както и непотърсване на мнение от компетентните органи, създава впечатление за целенасочено уронване на престижа на нашата Община.
След публикации за качеството на морската вода, цените на храната и удобствата на морския бряг, сега на дневен ред са проблемите с паркирането. Община Созопол не отрича, че такива съществуват и работи активно за тяхното разрешаване, но категорично отхвърля твърдението, разпространено от медията, че в момент с проблеми с паркоматите в „синя зона” в град Созопол, има глобени от репатриращ автомобил тип „паяк”.
Генерално в „синя зона” Община Созопол не извършва репатриране на автомобили, а при констатиран нарушител, на автомобила бива поставяно техническо средство тип „скоби”. Репатриране на МПС се извършва единствено при приключване на работното време на „синя зона” в случай, че на място има автомобил с поставена „скоба”, чийто собственици не са сигнализирали за неговото освобождаване.
В началото на месец юни, поради влошени метеорологични условия имаше установен проблем с устройствата за разплащане, което беше взето предвид от служителите на „Обществен ред” и през това време не се налагаха санкции на ползвателите на „синя зона”. От тогава до настоящия момент не са констатирани проблеми с разплащателните устройства.
Община Созопол апелира медиите за повече отговорност и за спазване на професионалните журналистически стандарти при отразяването на събития и констатация на проблеми.“