Общински съвет-Бургас послуша гражданите за бъдещите етажни паркинги в ж.к. „Възраждане“

По време на дебатите стана ясно, че централният бургаски комплекс се нуждае от допълнителни 4000 места за паркиране

1
2008
Етажен паркинг
Илюстративна снимка

Общински съвет-Бургас даде разрешение за изработването на проект за изменение на Подробен устройствен план в ж.к. „Възраждане“  за разрешаването на значителния обществен проблем, свързан с недостатъчния брой паркоместа

Става въпрос за намеренията на Община Бургас да построи етажни паркинги в района, за което първо трябва да се измени статута на райони, предвидени за жилищно строителство. Днес бе гласувана локацията, която събра най-много гласове в анкетата на Община Бургас.

Решението бе прието с 40 „за“, 5 гласа „против“ и 3 гласа  „въздържал се“, като това стана след дълъг дебат. 

Духовете в залата разбуни арх. Делян Георгиев от „Продължаваме промяната-Демократична България“, който определи докладната като „учудваща“. Той похвали намеренията за решаването на дългогодишния проблем с паркирането, но призова това да се прави ефективно и законосъобразно. Той припомни, че не е взето под внимание мнението на Съюза на архитектите и Камарата на архитектите в Бургас.

„Бургаските архитекти, които са избрали да живеят и работят в Бургас, са директно зачеркнати с някакви изказвания за намален експертен съвет. Затова помолих да бъде премахнато от мотивите, че докладната е била разгледана от експертен съвет, за да измъкнат много хора от това неловко положение. Тогава изниква въпросът защо изобщо е вкарала тази точка на експертен съвет?“.

Той изказа и своите съмнения относно ефективността на такива паркинги, като припомни, че на заседанието на постоянната комисия по „Устройство на територията“ заместник-кметът по „Строителство, инвестиции и регионално развитие“ инж. Чанка Коралска е дала прогноза, че един паркинг ще има около 80 паркоместа. По думите му от официални документи става ясно, че необходимостта на ж.к. „Възраждане“ в момента е от около 4000 места за паркиране

Арх. Георгиев допълни, че с докладната се премахват 19 съществуващ паркоместа, за да се разшири имота, като също така се премахва и част от улица, за да се изгради рампа към етажния паркинг

Той обърна внимание и на евентуални проблеми с шума, който би генерирал един отворен паркинг, и напомни, че ако той все пак бъде затворен, това ще означава голямо оскъпяване за пожарното известяване. 

Думите на арх. Георгиев на практика бяха единствените срещу докладната записка. По нея се изказаха представители на местната администрация, както и съветници от няколко групи и политически партии, които аргументираха своята подкрепа за нея. 

Владимир Павлов от ПП „Сбор“ се изказа като строителен инженер и директно нападна арх. Георгиев, че говори „глупости“. По думите му той се опитва да наложи Съюза на архитектите като паралелна институция на Общински съвет и настоява, че всяко едно решение да минава през тях. Той припомни, че си има закон, който определя кога всяка неправителствена организация може да дава становище. 

По време на дебатите беше обърнато и специално внимание на целесъобразността на цялата идея.  

Иван Иванов от „Средна европейска класа“ припомни, че от много години се търси решение на дългогодишния проблем с паркирането в ж.к. „Възраждане“. 

„Който има поглед на комплекса знае, че понякога след 17:00 часа по 15-20 минути се правят обиколки с колата, докато се намери място за паркиране. Ние трябва да се възползваме от всяка една възможност за изграждане на допълнително място и да дадем зелена светлина за изграждането на етажния паркинг. Винаги ще има недоволни заради шум и замърсяване, но такова има и когато обикаляш да намериш къде да я паркиращ“.

Той допълни, че в в момента се гласува само измяната на подробния устройствен план и тепърва ще се видят конкретни проекти, на базата на които, ще се вземе и решение дали паркингът да бъде изграден или не

Това бе потвърдено и директорът на дирекция „Устройства на територията“ урбанист урбанист Никола Цоцоански, който заяви, че при разглеждането на проекта, той трябва да бъде приет от експертен съвет и тогава ще се стигне до съгласуване с компетентните институции, като Регионалната здравна инспекция например. 

По темата се изказа и кметът Димитър Николов, който също акцентира върху това, че ако Общински съвет-Бургас даде „зелена светлина“ за проекта, той ще се вслуша във волята на бургазлии. Той припомни, че са били проведени 1680 анкети, като 95% от живеещите в района са заявили, че на всяка цена трябва да бъдат осигурени нови места за паркиране

Той призова идеята да не „изгаря“ заради вътрешни конфликти между архитектите на Община Бургас и Съюза на архитектите. Николов говори и за проекта за паркинга, като също заяви, че тепърва ще се види на колко етажа ще бъде той и колко автомобила ще може да побере. 

„След 10-15 години няма да останат коли с вътрешно горене, там няма да има шум. Но тогава ще бъде много по-скъпо и тогавашните управляващи най-вероятно няма да могат да си позволят да изграждат такива паркинги. Съобразете се с жилището на ж.к. „Възраждане“, който ясно са казали, че Община Бургас трябва да действа. Този паркинг, който ще се изгради е капка в морето, той няма да реши проблемите. Но това е чат от пътя. Това ще ни даде самочувствие да подходим на второ, трето място“.

По думите му проблемът с паркирането в Бургас се задълбочава, тъй като постоянно се строят нови кооперации, като по закон за всеки един апартамент в тях трябва да бъде осигурени по едно паркомясто. Това в никакъв случай не било достатъчно, тъй като в момента почти всички семейства притежавали по два или три автомобила

Община Бургас взима важна пътна отсечка от държавата

Абониране
Известие от
guest

1 Comment
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
Жител
Жител
1 месец по-рано

Меден Рудник е над 90 хиляди души,може вече да е минал 100