Общинският съветник Иван Иванов отправи официално питане до администрацията на Община Бургас заради нарушения, извършени от ползвателите на преместваем обект, разположен в село Твърдица. Той се намира в самото кметство. Нарушенията са много и различни по своя характер, разкри пред Искра.бг Иванов.
„На този преместваем обект разрешение му дава териториална дирекция „Зора“ с директор Стефан Дубаров“, обясни съветникът.
По неговите думи въпросният обект се е включил нерегламентирано към електропреносната мрежа на кметството:
„Използвал е също така санитарния възел в кметството, което е недопустимо. С идването на новата кметица Людмила Любенова тя е подала множество сигнали, че този обект не изпълнява поетите ангажименти, така както трябва да бъдат по наредба.“
Кметицата е подавала сигнали до самия Стефан Дубаров с копие до кмета на град Бургас Димитър Николов.
„След тези множество подадени сигнали никой не взима отношение“, подчерта Иван Иванов. И допълни:
„Най-важното тук е, че в продължение на осем месеца кметството от 300 лева ток, които е плащало, след включването на обекта в електропреносната мрежа, започва да плаща 2000 лева ток. Запитванията, които е отправила кметицата са, че този обект не си е покривал задълженията за ток.“
Кметицата е получила отговор, че обектът ще започне да покрива разликата, но не в пълния й размер, а 50% от нея. Тоест, така излиза, че кметството ще продължи да плаща половината от консумирания от въпросния преместваем обект ток всеки месец. Точно поради това Иванов иска да разбере дали общината е ощетена от действията на преместваемия обект. А въпросите са отправени чрез председателя на Общинския съвет Севдалина Турманова до кмета Димитър Николов.
В тях Иванов посочва, че вече цели осем месеца гражданите на Община Бургас заплащат сметките за електричество на преместваемия обект – Павилион Кафе на територията на кметство Твърдица. Също така той има информация, че преместваемият обект не е имал собствен санитарен възел и е използвал неправомерно този на кметството на село Твърдица до определен момент, но към днешна дата вече има разположена химическа тоалетна, която се използва от клиентите и персонала на търговския обект.
Затова Иван Иванов иска от кмета Димитър Николов отговори на следните въпроси:
1. Подавани ли са сигнали за нарушения, които са свързани с фирма „Нова Луксори“ ЕООД от кмета на село Твърдица до Община Бургас?
2. Ако има подавани сигнали до Община Бургас, то Общината предприела ли е действия във връзка с подаваните сигнали и ако е предприела – какви действия е предприела? Ако не е предприела действия – защо не е предприела?
3. По каква методика е изчислено и на основание на какво решение е платена на ТД „Зора“ само 50% от стойността на електроенергията в размер на 7000 лева на 02.09.2022 година, след като разликата на консумация на ел. енергия на обекта кафе „Нова Луксори“ и кметството в село Твърдица е десет пъти по висока – от 200 кв./ч. на 2000 кв./ч.?
4. Фирма „Нова Луксори“ ЕООД заплаща ли е занижена стойност в пъти на електроенергия в сравнение с тази, която биха платили за консумацията си на ток в електроразпределителното дружество?
5. Разпределяни ли са солидарно сметките за електроенергия между кметство Твърдица и въпросната фирма, въпреки очевидната разлика в консумацията на ток?
6. На какво основание търговски обект павилион кафе ползва многократно по-голяма площ – 200 квадратни метра от двора на кметството и имало ли е официално разрешение за монтиране на видео камери на фасадата на кметството?
Иван Иванов иска да разбере също така дали фирмата е имала разрешение да монтира ограда на територията на кметство Твърдица, както и дали директорът на ТД „Зора“ Стефан Дубаров със своето действие или бездействие е ощетил финансово Община Бургас, както и дали компанията е имало официално разрешение да използва санитарния възел в кметството.
Този случай става известен само броени дни, след като се проведе среща на общински съветници от Бургас с бизнеса, на която бяха обсъдени необходимите промени в начина на отдаване на преместваеми обекти под наем. След нея Иванов посочи пред Искра.бг, че категорично трябва да се измени начина, по който се кандидатства за взимане на подобен обект:
„Хората кандидатстват, чакат на опашки от 03:00 часа вечерта, за да не си изпуснат мястото. Защото в момента кандидатстването е който първи си подаде документите, той печели. Това е абсурдно, дори го няма записано и в наредбата. Искахме да има точни и ясни правила, по които да се кандидатства по тази наредба. Идеята беше да чуем бизнеса, те са реално хората, които работят с тази наредба, за да можем наистина да вкараме такива предложения, които после няма да бъдат обжалвани от малкия и средния бизнес, и да падат в съда, както е имало и случаи преди. Преди няколко мандата, може би е имало промяна по наредбата. Тогава малкият и средният бизнес са обжалвали и реално наредбата не се е променила.“
Все още остава висящ въпросът как точно да се кандидатства, защото някои представители на бизнеса очаквано искат да не се правят промени, а други считат, че ако това става с търг, измененията в наредбата може да паднат в съда.
Може ли всеки бургазлия да си отвори заведение- преместваем обект, без да e проверен, че има водоснабдяване, канализация и електроснабдяване и може ли община Бургас да му плаща тока, водата, канализацията а и изхвърлянато на отпадъците- едва ли плаща и данък? И след като се вижда че може, къде трябва да се наредя и аз / явно не е онази опашка за преместваемите обекти по чл. 56 от ЗУТ/ при Дубаров !
Моля Кмета да ме насочи!