Огромни рисковете при пазаруване от намаления

Научете какви са нагласите на потребителите при кампании за намаления

3
76
Пазаруване.
Снимка: Пиксабей

Платформата „Ние, потребителите“ представи резултати от анкета, която изследва нагласите на българските потребители при пазаруване от кампании за намаления. Данните са актуални не само за празничния период през декември, но и за януари, когато финансовите възможности на много потребители са ограничени. Според анкетата 68% от участниците рядко правят покупки само заради съобщение за намаление, но признават, че такива случаи се случват. 17% често пазаруват заради намаления, докато 15% никога не са се поддавали на подобни кампании.

Потребността от стоката е най-честият мотив за пазаруване при кампании за намаления, като 36.7% от анкетираните отбелязват този фактор. На второ място, с 27.8%, е хипотетичната необходимост – потребителите купуват продукти, които може да им потрябват в бъдеще. Размерът на отстъпката също играе роля, като 15.8% от участниците посочват това като водеща причина. Около 11.4% изтъкват качеството на продукта, а за 5.7% престижът на марката е определящ.

Анкетата разкрива, че 37.6% от потребителите предпочитат да проучат търговеца, преди да направят покупка. Около 30.1% разчитат на препоръки от познати, докато 20.6% са склонни да рискуват. Само 11.5% категорично избягват покупки от непознати търговци.

Резултатите показват, че 34.2% от участниците са забелязали, че стоките не са продавани на по-високата цена, посочена в кампаниите за намаления. Неправилното изчисляване на процента на отстъпката е отбелязано от 27.3% от анкетираните. Около 17.7% споделят, че цената е била изкуствено завишена преди намалението, а 14.4% са се сблъсквали с ограничения в наличността на намалени артикули.

Габриела Руменова от „Ние, потребителите“ подчертава, че е важно потребителите да бъдат внимателни. Тя съветва да се проверява дали обявената цена е реална и да се проучва търговецът, особено при покупки от непознат магазин. Тази предпазливост е особено важна в периоди на засилено потребление като декември и януари.

Силата на доброто: „Българската Коледа“ събра близо 3 млн. лева за децата

Абониране
Известие от
guest

3 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Огромни рисковете при пазаруване от намаления […]

trackback

[…] Огромни рисковете при пазаруване от намаления […]

trackback

[…] Огромни рисковете при пазаруване от намаления […]