Платформата „Ние, потребителите“ представи резултати от анкета, която изследва нагласите на българските потребители при пазаруване от кампании за намаления. Данните са актуални не само за празничния период през декември, но и за януари, когато финансовите възможности на много потребители са ограничени. Според анкетата 68% от участниците рядко правят покупки само заради съобщение за намаление, но признават, че такива случаи се случват. 17% често пазаруват заради намаления, докато 15% никога не са се поддавали на подобни кампании.
Потребността от стоката е най-честият мотив за пазаруване при кампании за намаления, като 36.7% от анкетираните отбелязват този фактор. На второ място, с 27.8%, е хипотетичната необходимост – потребителите купуват продукти, които може да им потрябват в бъдеще. Размерът на отстъпката също играе роля, като 15.8% от участниците посочват това като водеща причина. Около 11.4% изтъкват качеството на продукта, а за 5.7% престижът на марката е определящ.
Анкетата разкрива, че 37.6% от потребителите предпочитат да проучат търговеца, преди да направят покупка. Около 30.1% разчитат на препоръки от познати, докато 20.6% са склонни да рискуват. Само 11.5% категорично избягват покупки от непознати търговци.
Резултатите показват, че 34.2% от участниците са забелязали, че стоките не са продавани на по-високата цена, посочена в кампаниите за намаления. Неправилното изчисляване на процента на отстъпката е отбелязано от 27.3% от анкетираните. Около 17.7% споделят, че цената е била изкуствено завишена преди намалението, а 14.4% са се сблъсквали с ограничения в наличността на намалени артикули.
Габриела Руменова от „Ние, потребителите“ подчертава, че е важно потребителите да бъдат внимателни. Тя съветва да се проверява дали обявената цена е реална и да се проучва търговецът, особено при покупки от непознат магазин. Тази предпазливост е особено важна в периоди на засилено потребление като декември и януари.
Силата на доброто: „Българската Коледа“ събра близо 3 млн. лева за децата
[…] Огромни рисковете при пазаруване от намаления […]
[…] Огромни рисковете при пазаруване от намаления […]
[…] Огромни рисковете при пазаруване от намаления […]