497 569 превозни средства са напуснали столицата на 29 и 30 април – последният работен и първия почивен ден на Великденските празници. Това отчитат трафик камерите на Агенция „Пътна инфраструктура“/АПИ/. Най-много превозни средства в посока Бургас са преминали по АМ „Тракия“ – 225 048. След това е АМ „Хемус “ – 128 700 МПС, АМ „Струма“ – 46 605, пътя София-Калотина – 53 233, трасето през Искърското дефиле /път-II-16/ – 24 077, и Подбалканския път I-6 – 19 906.
За улеснение на трафика по АМ „Тракия“ между 4 и 9 май в района на железопътния надлез при 159-ти км ще има две ленти за София и една за Бургас. Поради ремонтно-възстановителни работи на съоръжението движението се извършва двупосочно в платното за Бургас.
Поради ремонт е ограничено движението в участъка между пътните възли „Чирпан – Изток“ и „Стара Загора“ на АМ „Тракия. За ремонта на над 23 км от трасето са затворени и двете платна и трафикът преминава по обходен маршрут.
Пътуващите от София към Бургас се отклоняват при пътен възел „Чирпан – Изток“ на АМ „Тракия“ по път II-66. Оттам по второкласния път ще продължават до пътен възел „Стара Загора – Кольо Ганчев“, който е на път II-66 и път I-5 Стара Загора – Димитровград. След това движението е по път I-5 до пътен възел „Стара Загора“, където шофьорите ще продължават по АМ „Тракия“.
Пътуващите от Бургас към София се отклоняват при пътен възел „Стара Загора“ на АМ „Тракия“ по път I-5 до пътен възел „Стара Загора – Кольо Ганчев“. От там по път II-66 ще продължават до пътен възел „Чирпан – Изток“, за да се качат отново на АМ „Тракия“.
Алтернативен маршрут на участъка в ремонт на АМ „Тракия“ е Подбалканският път I-6 София – Бургас. От „Пътната агенция“ апелират шофьорите да използват и първокласния път за по-голяма удобство при пътуване в пиковите дни и часове.
Алтернативен маршрут на АМ „Хемус“ в посока Монтана и Видин са проходът „Петрохан“ и пътят през Искърското дефиле.
Алтернативен маршрут на първокласния път през Владая е АМ „Струма“.
Агенция „Пътна инфраструктура“ призовава още водачите да спазват правилата за движение, да карат внимателно и със съобразена скорост, да не се предприемат рискови изпреварвания и да не използват аварийните ленти по автомагистралите за по-бързо придвижване при натоварен трафик. По този начин се възпрепятства преминаването на превозните средства със специален режим на движение. Eмоционалното шофиране не гарантира по-кратко пътуване, но застрашава живота и здравето на всички останали, които спазват правилата.