Омбудсманът: Качеството и цената на водата са най-честите проблеми на хората от област Добрич

0
57
Омбудсман Диана Ковачева
Омбудсман Диана Ковачева. Снимка: Омбудсман на Република България

Качеството и цената на водата са най-честите проблеми на хората от Област Добрич. Това каза на изнесена приемна в Областната администрация Добрич Нина Бояджиева – началник на отдел „Права на потребители на административни и обществени услуги“ към институцията на обществения защитник.

„Становището на омбудсмана е, че цената на водата в област Добрич не трябва да се повишава“, каза Бояджиева на брифинг пред журналисти и допълни, че от догодина водата в Добрич се вдига с 16,12%.

„Проблемите се задълбочават, защото и жалбите за електрозахранването зачестиха. Омбудсманът има основателно съмнение да смята, че не само лошото време, но и неподдържаната мрежа се причина да останат хората без ток на места вече пет денонощия“, подчерта Нина Бояджиева.

Тя посочи още, че заради десетките жалби омбудсманът вече е поискала от Министерството на енергетиката и председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране да направят проверка във връзка с поддръжката на експлоатацията на енергийните съоръжения и обекти, както и на задължението на КЕВР да проверява готовността за есенно зимния сезон.

„Омбудсманът е категорична, дружествата трябва служебно да изплатят справедливи компенсации, а не да чакат потребителите да подават заявления за това“, каза още Бояджиева и информира, че хората могат да подават жалби и сигнали и през сайта на обществения защитник, където има специален раздел и за жалби от деца.

Другите проблеми, констатирани на място от жалбите в Добрич, са за нарушени пенсионни права, права на децата и ТЕЛК-решения.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments