Омбудсманът настоява: „Електрохолд Продажби“ да „не разкарва“ хората за хартиена фактура

0
100
Диана Ковачева
Диана Ковачева. Снимка: Омбудсман на Република България

Омбудсманът Диана Ковачева e изпратила препоръка до представителя на „Електрохолд Продажби“ ЕАД Видьо Терзиев. Чрез нея настоява да бъде облекчена процедурата по заявяване на хартиени фактури. Повод са десетки жалби от клиенти на дружеството заради преминаването към електронни фактури, считано от септември, в резултат от приемането на новите Общи условия за продажба на електрическа енергия на „Електрохолд“, които предвиждат фактурата за електроенергия да се получава само по електронен път, освен ако не е изрично заявено получаването на хартиена фактура. Хората се жалват конкретно от процедурата по заявяване на хартиена фактура, която изисква подаване на писмено заявление по образец лично от титуляря на партидата в търговски център на „Електрохолд“.

Омбудсманът изтъкна, че търговските центрове на дружеството са разположени най-вече в областни и общински центрове, а това затруднява живеещите в малките населени места. На практика, за да заявят получаване на хартиена фактура, на хората име се налага да пътуват до съответното населено място, което е свързано и с допълнителни разходи.

„Това затруднява особено възрастните, хората в лошо здравословно състояние. Упълномощаването на лице, което да заяви услугата от името на титуляря, също е свързано с разходи“, пише Диана Ковачева и допълва, че в някои села дори липсва транспортно обслужване.

Тя посочва и друг проблем за гражданите – краткият срок за заявяване на хартиена фактура, ограничен до времето на информационната кампания на „Електрохолд Продажби“ ЕАД за преминаване към електронна фактура. Омбудсманът изтъква, че след изтичането на този срок, много абонати, които по различни причини не могат да получават електронна фактура ще бъдат лишени от информация за месечното си потребление на електроенергия.

В тази връзка проф. Ковачева настоя пред представителя на „Електрохолд Продажби“ да се предоставят допълнителни начини за заявяване на хартиени фактури, които не изискват личното посещение на клиент в център на дружеството, например чрез подаване на заявлението по телефон, имейл или чрез обикновена поща, при условие че заявителят представи всички необходими данни, които да го легитимират като клиент на електроснабдителното дружество за съответния обект.

Общественият защитник настоява още да се осигури допълнителна помощ и насочване на клиентите, които имат затруднения с процедурата, включително възможност за консултации по телефона, както и удължаване на срока, в който клиентите, които желаят да продължат да получават фактура на хартиен носител, могат да заявят услугата.

„Уверена съм, че предоставянето на подходящи решения за опростяване на процедурата за получаване на хартиени фактури ще улесни клиентите на електроснабдителното дружество, най-вече възрастните хора и жителите на малките населени места, предвид специфичните нужди на тази група потребители“, пише в заключение тя.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments