Омбудсманът Диана Ковачева настоява гражданите на Велико Търново да не плащат за дните без парно. Тя изпрати препоръка до местната Топлофикация. В нея се посочва, че жителите на града не трябва да заплащат за услуга, която реално не им е предоставена.
При омбудсмана са постъпили жалби, в които се сигнализира за продължилите повече от десет дни аварии. Гражданите се оплакват, че от топлофикационното дружество във Велико Търново не им предоставят никаква информация кога отново ще има парно и топла вода. На обявените телефони никой не отговарял, нямало информация и на сайта.
Омбудсманът в препоръката си напомня, че съгласно чл. 43, ал. 2 от Общите условия за продажба на топлинна енергия спирането в случаите на авария продължава до отстраняване на причината, но не повече от 48 часа. Освен това Топлофикация е длъжна да уведоми своите клиенти по подходящ начин за продължителността на ремонтните дейности.
Диана Ковачева е категорична, че възмущението на жителите на Велико Търново е напълно обосновано, тъй като и към момента няма никаква яснота кога ще бъде решен проблемът, оставил през последните дни цели квартали на студено.
На основание на закона тя е отправила препоръка към дружеството за предприемане на необходимите действия за привеждане във възможно най-кратки срокове в изправност на топлопреносната мрежа.
Ковачева е изразила и надежда да бъдат мобилизирани аварийните екипи, така че гражданите да не посрещнат предстоящите празници на студено и без топла вода.