Опасни ли са детските слънчеви очила на нашия пазар?

0
60
Дете
Снимка: Pixabay

Детски слънчеви очила без никаква защита заливат българския пазар, заявиха експерти. Тези продукти се предлагат в търговската мрежа и в интернет.

В детските очи попадат около 75% от ултравиолетовите лъчи, докато при възрастните е едва 10%. При най-малките е нужно изборът на слънцезащитни очила да се прави много внимателно. На нашия пазар обаче могат да се открият десетки модели, които не отговарят на изискванията за качество и безопасност. Те се продават най-вече в интернет, улични сергии и като подаръци в пакети с храни.

От началото на летния сезон офертите за детски слънчеви очила започват от примамливите 1,50 лева в интернет и достигат до 200 лева при световните марки в лицензираните оптики. Галя Георгиева, която избира слънчеви очила за децата си, попаднала на изгодна оферта в интернет. Продавачът предлагал разнообразие от модели и цветове на цена от 2 лева. Според майката тези предложения с толкова ниска цена застрашават зрението на децата. Тя коментира пред „NOVA“:

„Лев-два ми се струва изключително ниска цена, няма как. Слънчевата защита може да не е 100%, но рискът е 100%. Не съм си позволявала да взимам от магазин за дрехи слънчеви очила или от китайските магазини, защото там вече въобще няма как човек да очаква качествен продукт„.

След пристигането на закупените евтини очила по интернет, жената ги е занесла в оптика за консултация за качеството им. Управителят Мина Димитрова посочва, че още външният вид на очилата събужда съмнение за качеството им. Тя разяснява, че проблемите са – некачественото стъкло, силната извивка, недобра осветяемост и недобра пропускливост на стъклото и допълва:

Това са смешни оферти. И тук дори не става въпрос за бизнес. Тук става дума за някакво безумие – няма как да получите адекватна помощ онлайн„.

Заради зачестилите сигнали за некачествената детска стока, през това лятото контролните органи ще тръгват на извънредни проверки.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments