Осем от 10 южноафрикански деца се затрудняват да четат до 10-годишна възраст

0
120
Африкански ученици.
Африкански ученици. Снимка: Пиксабей

8 от 10 южноафрикански деца в училище се затрудняват да четат до 10-годишна възраст, установи международно проучване, цитирано от „BBC“. Южна Африка се класира на последно място от 57 държави, оценени в проучването за напредък в международната грамотност при четене, което тества способността за четене на 400 000 ученици в световен мащаб през 2021 г.

Неграмотността сред южноафриканските деца е нараснала от 78% през 2016 г. на 81%. Министърът на образованието на страната обвини за резултатите затварянето на училища по време на пандемията от COVID-19.

Описвайки резултатите като „разочароващо ниски“, Анджи Мотшекга също коментира, че образователната система на страната е изправена пред значителни исторически предизвикателства, включително бедност, неравенство и неадекватна инфраструктура.

В много начални училища „обучението по четене често се фокусира единствено върху устното представяне, пренебрегвайки разбирането при четене и осмислянето на написаните думи“, добави тя.

Проучването показва, че 81% от южноафриканските деца не могат да четат с разбиране на нито един от 11-те официални езика на страната. Наред с Мароко и Египет, Южна Африка беше една от едва трите африкански страни, които участваха в оценките за наблюдение на тенденциите в грамотността и разбирането за четене на девет- и 10-годишните.

Въз основа на тестове, правени на всеки пет години в края на учебната година, новото проучване поставя страните в глобалната таблица на образователната лига.

Сингапур си осигури първо място в класацията със среден резултат от 587, докато Южна Африка се класира на последно място с 288 точки – под предпоследната средна стойност за Египет от 378. Резултатите са сравнени с международна средна стойност от 500.

Проучването също така показа, че като цяло момичетата изпреварват момчетата по отношение на постиженията си в четенето в почти всички оценени страни, но разликата между половете е намаляла в последния кръг от тестове.

Борбите на Южна Африка с нейната образователна система са от отдавна, като значителното неравенство между чернокожите и белите ученици е следствие от сегрегацията на децата при апартейд.

Образованието е един от най-големите бюджетни разходи за правителството, което може да доведе до разочарование от слабите резултати в проучвания като това.  Липсата на подходящи материали за четене и неадекватната инфраструктура в училищата, често неща като тоалетни, допринесоха за кризата.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments