Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков отправи искане за оставките на генералния директор и председателя на Управителния съвет на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ /НКЖИ/. Причината е заниженият контрол на безопасността и зачестилите инциденти по железопътната инфраструктура в България, съобщиха от Министерство на транспорта и съобщенията /МТС/.
Последен инцидент на жп линията Мирково–Долно Камарци
Последният инцидент, довел до искането за оставки, се случи вчера в участъка Мирково – Долно Камарци, където пет вагона излязоха от релсите. Първоначалната информация сочи, че причината за инцидента е лошото състояние на железопътната инфраструктура. Предстои разследване, което ще установи конкретните причини за произшествието.
Коментари от министъра на транспорта
Министър Гвоздейков изрази категоричната си позиция, че сегашното ръководство на НКЖИ многократно е показало неспособност ефективно да управлява процесите в една от най-големите държавни компании в България. Според него, ситуацията от вчера отново демонстрира, че има сериозни проблеми в управлението на системите за безопасност на жп превозите.
„Освен директора и председателя на борда, отговорност трябва да понесат и служителите, които са ангажирани с експлоатацията на железния път и неговото състояние“, каза министър Гвоздейков.
Последствия и мерки
В резултат на зачестилите инциденти и неефективното управление, министърът на транспорта и съобщенията настоява за сериозни промени в ръководството на НКЖИ. Това включва не само оставките на висшите ръководители, но и поемане на отговорност от страна на служителите, които са пряко ангажирани с поддържането и експлоатацията на железопътната инфраструктура.
С какво се сблъскват потребителите: Лесно ли се плаща с карта у нас?