Има голям интерес от страна на пътниците към извънредния влак София-Бургас, който БДЖ пусна от 22 юни тази година.
„Изкупуват се билетите, влакът е пълен“ – това заявиха за Искра.бг от пресцентъра на българската железница. Експресният влак е с пет модерни, климатизирани вагона, с контакти за мобилни устройство. В един вагон има 80 седящи места. Цената на билета със запазено място в едната посока е 31.40 лв. Времето за пристигане от началната до крайната гара е 5 часа и 55 минути. В посока Бургас експресът тръгва сутрин от гара София в 06:15 часа, а в обратната посока от гара Бургас в 16:00 часа. Маршрутът минава по Подбалканския път. Важат стандартните намаления за пенсионери, учащи и т.н. При закупуване на двупосочен билет клиентите ползват 20% намаление от цената на билета.
„До този момент движението е нормално, по разписание. Пътниците са доволни, подхождат с внимание и отговорност към новите вагони, не е имало проблеми с чистотата по тази линия„, казаха от БДЖ.
Предвижда се извънредният влак да пътува до края на летния сезон. На въпрос дали ще остане и след това, от железницата отговориха:
„Зависи от интереса на пътниците и от решението на ръководството.„
Освен експреса, по линията София-Бургас и обратно, всеки ден се движи и редовен бърз влак. С него пътниците пътуват в същите обновени вагони, но с 1 час по-дълго, тъй като спира на повече гари. Този влак минава през Пловдив и цената със запазено място е 25.50 лв.
БДЖ има сключен договор за доставка на общо 76 нови вагона. Първата партида от 19 вагона вече е пристигнала и е в движение. До края на лятото се очакват да бъдат доставени още три. В тях ще има и вагон-ресторанти. Предвижда се вагон-ресторантите да бъдат включени в съставите на бързи влакове до Бургас и Варна.
Как най-лесно да стигнем до морето: С влак, автобус, самолет или споделено пътуване?
[…] […]
[…] […]
[…] […]
Бистро!!! Няма как да е ресторант поради определени причини!
Ама то трябва малко да се мисли, де!
Би било добре да се провери за колко време стигаше до Бургас „Чайка“ експрес по време на мръсния комунизъм. Тогава бяхме на 27 място в света. Дерзайте !
„Чайката“ по първоначалното разписание трябваше да стигне до Бургас за 4 ч. и 40 мин. със скорост на места до 140 км/ч., като спира само на Карлово и Сливен. Колеги-машинисти са се оплакали, че това е невъзможно и рискът да дерайлират е много голям. Увеличиха времето на 5 часа. „Чайката“ продължаваше да закъснява. Постепенно намалиха скоростите и прибавиха спирания на Казанлък, Тулово и Карнобат. След една година времепътуването стана 6 часа и всичко си дойде на мястото.
Новият влак спира ли на нашата гара Твърдица ? Тук е родното място на министър на транспорта Георги Гвоздейков, на министър на културата 1982-1989 година Георги Йорданов, на главен специалист в Министерството на транспорта до 1995 година инженер Дойчо Глушков…..От този град пътуват за София и Бургас много студенти…..
Това да чакаш.1,2часа на някоя Българска ЖП Гара Влак със редовни закъснения не е работа.Било им топло и заради жегите закъснявали. А на скоро вдигнаха цените на жп билетите !? Това го пише човек ползваш ежедневно БДЖ превоз но мислим за друг превоз че тия от БДЖ няма скоро да заработят нормално.
[…] няколко дни новите вагони, които БДЖ купи от Германия, бяха спрени от движение заради необходимост от […]