От колективни искове до реална промяна: Успехът на „Изправи се.БГ“ срещу мобилните оператори

0
261
Мая Мнолова
Мая Манолова. Снимка: "Изправи се.БГ"

Вчера Алиансът на технологичната индустрия подписа браншово споразумение с Комисията за защита на потребителите /КЗП/, засягащо договорите с мобилните оператори. Неравноправните клаузи в тях бяха точка на спор между „Изправи се.БГ“ и Алиансът на технологичната индустрия. Ето какво заяви председателят на гражданската платформа Мая Манолова във Facebook.

„Резултатите от колективните искове срещу трите телекома, които заведохме от „Изправи се.БГ“, вече са налице – мобилните оператори променят клаузите в договорите за едностранна индексация на месечните абонаменти с размера на годишната инфлация“, каза Манолова.

След подписаното споразумение с КЗП потребителите ще имат по-голяма защита срещу едностранното увеличение на цените, без да са задължени да плащат неустойка. Честите практики като индексация при ниска инфлация и несправедливи неустойки при предсрочно прекратяване на договор бяха забранени.

Според лидерката на „Изправи се.БГ“ промените не са достатъчни, ако не се възстанови конкуренцията в сектора на мобилните услуги. Потребителите все още са изложени на некоректни практики и клаузи, като при смяна на един оператор отиват при друг със същите проблеми.

„Време е и те да бъдат заличени от общите условия, ако не стане доброволно – ще стане с решение на съда“, категорична е Манолова.

Тя наблегна, че само от гражданската платформа са заведели колективни искове срещу незаконните клаузи в общите условия на операторите. За нея е от съществено значение да се наблегне на повече мерки за защита на потребителите в този сектор и възстановяването на конкуренцията за по-добри услуги на достъпни цени.

„Затова на ход са регулаторите – същите тези, за които върви истинска война в управляващата сглобка. А докато работата им не бъде завършена, ние, гражданите, ще продължим да вършим необходимото“, заяви Манолова.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments