От 22 ноември политическите реклами в „Twitter“ вече ще бъдат забранени. Решението на ръководството на компанията беше оповестено от съоснователя на мрежата Джак Дорси, предаде „CNN“.
„Ние мислим, че разпространението на едно политическо послание трябва да се заслужи, а не да се купува!“, обяви той.
Търговската реклама обаче ще остане. Мотивите на ръководството на „Twitter“ са, че има значителна разлика между двете. Политическата агитация според тях може да повлияе на гласуването на много хора и по този начин да изкриви изборния резултат.
Решението на другата голяма социална мрежа „Facebook“ е коренно различно. Там политическите послания са напълно позволени и дори преди време Марк Зукърбърг ги защити, като се аргументира със свободата на словото.
Тепърва ще разберем какъв ще е ефектът от решението на „Twitter“, където в момента политици от цял свят ежедневно споделят новини и отправят послания към гражданите.