Откъде да се информираме за ситуацията и да защитим правата си, ако имаме резервации в Гърция?

0
49
Горски пожар
Горски пожар. Снимка: Pixabay

Все още ситуацията в Гърция е усложнена и динамична поради нестихващите пожари и разнасящите се от вятъра пушек и сажди в близките до огнищата райони. Заради това за туристите най-важно сега е да разполагат с актуална информация къде има пламъци, какво е състоянието на въздуха и какви са условията за отмяна на резервациите им, при нужда, посъветва създателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова от ефира на „Bulgaria On Air“. По думите й актуални данни могат да бъдат открити на уебсайта на сайта на НАСА и на специален гръцки правителствен сайт, а директни връзки към тях са публикувани във Facebook страницата „Ние, потребителите“.

Ако имате резервация и Ви предстои да тръгнете, проверете къде в момента има пожари и какво е състоянието на въздуха. Обадете се на рецепцията на хотела и попитайте за актуалната обстановка, след което настоявайте да получите информацията и писмено. Това е важно, тъй като при подаване на заблуждаваща информация от страна на хотелиерите местните органи за защита на потребителите могат да се сезират и да докажат нелоялна практика.

„Можем да сигнализираме чрез бюрото в Гърция от Мрежата европейски потребителски центрове, ако сме се обадили в хотела в Гърция и от там са ни казали, че всичко е прекрасно, но не е така. Това би било нелоялна търговска практика, защото не сме получили истинската информация, на база на която да направим своя информиран избор дали да заминем или да не го направим и да видим какви са законовите и практически възможности да се откажем от това пътуване“, обясни Руменова и добави, че при доказване на заблудата виновните хотелиери могат да бъдат глобени и да им бъде забранено прилагането на тази нелоялна практика занапред.

Потребителите могат да се възползват от това решение на база на него да си върнат парите, но процедурата по произнасянето и влизането в сила на решението няма да бъдат факт за дни, предупреди експертът и препоръча на първо време да се изследват наличните към момента възможности. Ето защо друг важен момент е да се осведомите за условията, при които можете да отложите или да отмените нощувките. Дори и да решите да предприемете пътуването, следете непрекъснато промените и бъдете гъвкави в решенията си.

В случай че вече се намирате в засегнат от пожарите район, проверете за възможностите да напуснете по-рано и какви биха били финансовите загуби за вас. Опитайте да преговаряте с представител на хотелиера да задържи по-малка сума с аргумента, че ще му отпаднат разходите за консумативи като ток и вода, които поради преждевременното си при напускане няма да ползвате.

„Призовавам гръцките хотелиери да приложат по-гъвкави форми на решения към гостите на своите места за настаняване и да не им начисляват неустойки върху разходи, които ще им отпаднат заради преждевременното напускане. Освен това, обикновено търговците застраховат своя бизнес и могат да проверят какви са възможностите да си върнат част от загубите, което също може да се основа за прилагането на добри практики“, настоя още Руменова.

При изпадане в беда и нужда от съдействие българите могат да разчитат на създадената организация и осигуреното денонощно дежурство за оказване на помощ на телефони: +30 210 67 48 105, +30 210 67 48 106; +30 210 67 48 107, както и на мобилен телефон: +30 693 70 96 220.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments