Много планирани почивки се отменят заради коронавируса, който се разпространява в различни страни на света. Един от основните въпроси е кога можем да получим парите си обратно, ако вече сме платили бъдещото си пътуване.
По думи на председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов най-защитени са потребителите, избрали организирана екскурзия или полет. Те могат да възстановят даденото, когато на мястото, на което отиват са възникнали непредвидени обстоятелства.
Независимо дали става въпрос за бизнес туризъм или почивка, пакетно пътуване или индивидуална резервация, то компанията трябва да възстанови сумите на клиентите си.
Ако индивидуално сме избрали и платили престоя си в даден хотел, то възможността да получим дадените суми е значително по-малка. Маргаритов обясни, че това може да стане само, ако полетът е отменен заради заболяването.
От Искра.бг припомняме, че по думи на здравния министър Кирил Ананиев хората, пребивавали в район със зараза от коронавирус, които се прибират в България, трябва да уведомят незабавно своя работодател, след което да останат по домовете си под карантина 14 дни.
Те нямат право да ползват болничен, а трябва да си вземат отпуска. Първото е невъзможно, защото няма установено наличие на заболяване, заради което да се издаде документ.