Съдът на Европейския съюз се произнесе в полза на България и други държави, които оспорваха част от разпоредбите на Пакет мобилност 1, заведени на 23 октомври 2020 г. Основната разпоредба, която бе отменена, касаеше задължителното връщане на превозното средство на всеки 8 седмици в държавата на установяване. Това решение бе постигнато след сериозни усилия от страна на България и още няколко държави членки, съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията.
Едно от основните опасения на България и съюзниците ѝ беше, че връщането на превозните средства ще доведе до ненужни празни курсове и увеличаване на вредните емисии, което противоречи на целите на Европейската зелена сделка. Проучване, проведено от KPMG, показа, че задължителното връщане на камиони ще увеличи вредните емисии с 0,8% само от българския автомобилен парк, а трафикът по границите ще се удвои, водейки до значителни забавяния.
Решението на Съда на ЕС е важна стъпка към адаптирането на тежкотоварния транспорт в ЕС към целите за екологична устойчивост. Отмяната на непропорционалната разпоредба ще намали броя на празните курсове и съответно нивата на въглеродни емисии, което ще подпомогне усилията на ЕС в борбата с климатичните промени.
България приветства правната яснота относно разпоредбата за връщане на водачите на всеки 4 седмици по местопребиваване, което ще подобри условията на труд на шофьорите. Това ще даде възможност на водачите да избират къде да ползват седмичната си почивка, а работодателите ще трябва да организират работата така, че да позволяват връщане в държавата на установяване.
България ще продължи да работи в посока подобряване на условията на труд на водачите и осигуряване на недискриминационни и пропорционални правила за предоставяне на транспортни услуги в ЕС.
Важни правила за безопасност при управление на електрически тротинетки
[…] Отмениха ли разпоредбата за връщане на камиони на всек… […]