От началото на месец юли отново се увеличават фалшивите електронни и SMS съобщения, които използват името и логото на „Български пощи“, предупреждават от дружеството.
Обикновено в съобщенията клиентът се уведомява, че има пратка, като често се посочва и произволен номер. Изисква се да се заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и други причини.
Във всички фалшиви имейли се настоява получателят да предостави данни от банкова карта или копие на документ за самоличност, снимка и др. Съобщенията се изпращат на английски или български език.
В някои от случаите, като подател на SMS –те и имейлите, се копира името на „Български пощи“ и електронния информационен адрес на дружеството info@bgpost.bg. „Български пощи“ отново обръщат внимание, че не изпращат тези съобщения, не изискват по имейл info@bgpost.bg или SMS заплащане online на такси за доставка или освобождаване от митница на пратки и по никакви поводи не изискват лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката.
Дължимите суми и държавни вземания към дружеството се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите.