Шофьорите на камиони предпочитат да бъдат в кабината, вместо да отидат в каютите. Това каза Евгени Ганчов, който е бил на борда на горящия ферибот в Йонийско море. По думите му екипажът на плавателното средство знае, че водачите остават в товарните автомобили, а те се паркират на 10 см един от друг, при което те нямат шанс да излязат. Той коментира пред „bTV“:
„Към 04:00 сутринта започнаха да ни будят от кабините, усещаше се мирис и имаше вече пушеци на кораба. Имаше много адекватна реакция на екипажа. Собствениците на кораба казват, че е минал технически преглед на 16 февруари. Може да е така, но две от лодките не можаха да бъдат отворени.“
Оцелелият мъж е категоричен, че ако беше активен туристически сезон, хората на борда щяха да бъдат с 300 души повече, което щеше да създаде още по-голям проблем. По думите му спасените пътници са ги натъпкали в две лодки. Той подчерта, че всички хора, които са били по каютите и по палубата, са били изведени от екипажа.
Константин Димитров също е един от спасените шофьори. Мъжът споделя, че приоритет при спасяването са били жените и децата. Той е категоричен, че лодките са нямали капацитета да съберат всички пътници и допълва:
„Буквално имаше хора върху хора в лодката. Условията на ферибота не са добри, но все пак можеш да вземеш душ и да си починеш. Съвсем разбирам колегите, които решават да си останат в камионите.“