Пътен експерт: Тревожен е ръстът на пътни инциденти с участието на мотористи през лятото

Безопасното каране на мотоциклет изисква баланс, координация и добра преценка, категорична е тя

6
1944
Мотоциклетист
Мотоциклетист. Снимка: Pixabay, Архив

„От началото на месеца вследствие на пътни инциденти са загинали 49 човека и са били ранени 780. Днес около 10:00 часа на 179 км на АМ „Тракия“ е загинал моторист и спътничката му. На същата дата, но миналата година пак на АМ „Тракия“ отново край Стара Загора е загинал друг мотоциклетист. Тревожен е ръстът на пътни инциденти с участието на мотористи през летния сезон.“

Това отчита пътният експерт Диана Русинова във Facebook. Тя отбелязва, че ако се придвижвате с мотоциклет, вече знаете колко забавно може да бъде карането. Разбирате вълнението от пътуването по открития път и предизвикателството да управлявате мотор. Но карането на мотоциклет може да бъде и опасно. На всеки изминат километър през 2022 г. мотоциклетистите са били около 22 пъти по-застрашени от смърт при катастрофа в сравнение с пътниците в леки автомобили и са били 4 пъти по-застрашени от наранявания. Безопасното каране на мотоциклет изисква баланс, координация и добра преценка, категорична е тя.

„За постигането на безопасно шофиране е необходимо сътрудничеството на всички участници в движението. Само по този начин можем да спомогнем за намаляване на броя на смъртните случаи и нараняванията по пътищата в нашата страна. Особено важно е обаче водачите да разбират предизвикателствата пред безопасността на мотоциклетистите, като например размера и видимостта, както и практиките при каране на мотоциклет, като намаляване на скоростта и маневриране, за да знаят как да ги предвиждат и да реагират на тях. Чрез повишаване на осведомеността на водачите на моторни превозни средства, както шофьорите, така и мотоциклетистите ще бъдат по-безопасни на пътя“, призовава Русинова.

Пореден сигнал от шофьор: ГТП вече е невъзможен с избушен катализатор

Абониране
Известие от
guest

6 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
Николай Стоименов
Николай Стоименов
4 месеци по-рано

Ами нормално бе“ експерта „зимата не се управляват мотоциклети

Потърпевш
Потърпевш
4 месеци по-рано

АЛЧНИТЕ ИНСТРУКТОРИ ДА НАБЛЕГНАТ НА ТЪПИТЕ КАНДИДАТ ШОФЬОРКИ ДВЕ НЕЩА: КАТО ВИДЯТ МОТОР ИДВАЩ ОТСРЕЩА ДА НЕ ПРАВЯТ ОБРАТЕН ЗАВОЙ ПРЕД НЕГО И ,ЧЕ МОТОРА НЕ СПИРА КАТО КОЛАТА.АЗ КАРАМ ОТ 40 ГОДИНИ МОТОР И КОЛА И 80%ОТ СИТУАЦИИТЕ СА С ТАКИВА ПРЪДЛИ.

Лъки
Лъки
4 месеци по-рано

До потърпевш и с колко караш в града а?

Лъки
Лъки
4 месеци по-рано

Ако караш от толкова години, трябва да знаеш да се пазиш. Когато караш с 100 в града малко са хората които могат да реагират.

Йфуфбд дн
Йфуфбд дн
4 месеци по-рано

Абе толкова ли е тъп и прост тоя пътен експерт!?-лятото се увеличавали катастрофите с мотори…..Ам кога да са увеличат ма Патко такава,зимата ли?кога са карат мотори ма,мърда….

Андрей
Андрей
4 месеци по-рано

Мерките за намаляване на ПТП в БЪЛГАРИЯ е да се изкарат още камери. Скоростта убива, но много често причините за инцидента са други, но са по трудно решими.

Тук в България ограничаваме последствията, вместо да решим проблема.