Пътуването с БДЖ не е за всеки: От Пловдив до Русе за 9 часа

7
13746
Влак
Илюстративна снимка

Въпреки сравнително кратките разстояния между градовете в България пътуването с Българските държавни железници /БДЖ/ често се превръща в дълго и изпитателно преживяване. Един от най-добрите примери за това е пътуването от Пловдив до Русе, което може да отнеме минимум 9 часа, въпреки че разстоянието е само 316 км.

„Директен влак? Не, не, те отдавна го смениха и сега за по-бързо минаваме през Димитровград“, коментират пътници, разкривайки реалността, че директният влак не е толкова директен, колкото звучи.

„Пътуването с българските железници не е за всеки. Трябва да имаш наистина сериозна причина, за да си го причиниш и със сигурност не е за хора, които искат да стигнат по лесен начин от точка А до точка Б. Не е и за хора, които искат да достигнат най-бързо до крайната си дестинация. Аз съм си от Русе. Идвам веднъж годишно до Пловдив за една имунизация и то си е 24-часово пътуване с влака през София и после обратно“, споделя възрастна жена във влака от Стара Загора към Русе, подчертавайки абсурда на текущото състояние на железопътния транспорт.

В действителност маршрутът от Пловдив до Русе може да бъде преодолян по два начина. Първият е „директният“ влак, който минава през Стара Загора и отнема 9 часа. Въпреки името си този влак не е особено бърз или удобен. Вторият вариант включва смени на влакове през София и може да отнеме около 11 часа. Това също не е привлекателна опция за пътниците.

„В момента на отваряне на тежките врати на ръждясалите вагони срещу вас се отприщват миризмите на поколения пътници, преживели потни лета и студени зими заедно“, описва ситуацията, с която се сблъскват пътуващите в старите и зле поддържани вагони. Миризмите, лошото състояние на седалките и неудобствата в купетата само допълват списъка с проблеми, пред които са изправени пътниците. Не са за пренебрегване и техническите проблеми.

„Може да купите билет през страницата в интернет на БДЖ, но тогава бихте пропуснали някои нюанси в това преживяване“, коментират пътници, които често се сблъскват с неработещи автомати за билети и липсата на възможност за резервиране на места в първа класа.

Пътуването с БДЖ не е изцяло негативно. Гарата в Стара Загора е един от малкото позитивни аспекти на това пътуване.

„Гара Стара Загора е първата и единствена възможност да си отдъхнете за половин или един час“, описва приятно прекъсване на дългото пътуване. Новите вагони в отсечката Стара Загора-Русе са значително по-добри от тези в други участъци.

Пътуването с влак през България предлага уникални изживявания. Преминаването през Стара планина и възможността да се насладите на красиви природни гледки са моменти, които не могат да се изпитат с друг вид транспорт.

Все пак, за да стане пътуването с БДЖ предпочитан избор за пътниците са необходими значителни подобрения в скоростта, комфорта и качеството на обслужване. Само така може да се преодолее текущото състояние, което кара много хора да избягват този вид транспорт.

Важна новина за магистралата Русе – Велико Търново

Абониране
Известие от
guest

7 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
Piter Pan
Piter Pan
2 месеци по-рано

Това е така от край време и не става и по-добре!

Румен
Румен
2 месеци по-рано

Във влаковете не трябва да се пускат цигани защото крадат, нямат лична хигиена и създават мизерия!

Бай Мангал(измил чепа)
Бай Мангал(измил чепа)
2 месеци по-рано
Reply to  Румен

И това ще направи така че влаковете да се движат по разписание , да са отоолени през зимата и охладени лятото ??! Не трябва да се допуска гердъпъсъпъпъ управление на Бг !!!

Валентин Ковачев
Валентин Ковачев
2 месеци по-рано

Пътуването от Русе до София е същият кошмар От Русе са тръгнали първите влакове въобще,а сега е един изолиран град , ЗАЩО??.Имаше ж.п.училище- закриха го,ЗАЩО??? Тук е националният музей на ж.п.транспорта,а за русенци се предлагат влакове с две прикачвания до Сф!! Или,само и само за да се ползват умирисаните и скапани автобуси на Юнион Ивкони! Що годе прилични влакове има в Южна Б-я,а в северна-НЯМА, има руzки електрички мръсни до безобразие,ЗАЩО?????? бе,смотани управляващи.Или защото,част от вас,направо от каруцата седнаха в Мерцедеси и се самозабравиха!!

Киров
Киров
2 месеци по-рано

Турция, Гърция и ЕС искат бърза връзка през Южна България и за там се отделят средства, а Северна е забравена.

Точен си
Точен си
2 месеци по-рано

Мислещ

Пепа
Пепа
2 месеци по-рано

Ние в Русе станахме като едно село, нямаме удобен превоз до никъде.Влак удобен за Пловдив няма,за Бургас съвсем,поне за лятото можеше да се пусне директен превоз.Искаш да пътуваш донякъде,но с това прехвърляне от влак на влак ти минава мерака.