В поредица свои статии Искра.бг от много време насам предупреждаваше за зависимости и спорни решения на бившия министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков и неговия заместник Анна Натова. Те са свързани както с проведени обществени поръчки, така и с различни назначения, които пряко касаят развитието на този важен за България сектор.
Всичко това сега се потвърждава от станалите публични показания на задържаната бивша директорка на Агенция „Митници“ Петя Банкова. В тях тя споменава цели осем пъти името на Георги Гвоздейков и веднъж това на Анна Натова.
Банкова посочва, че разполага със скандална информация, според която е изградена престъпна схема под ръководството на Асен Василев. Така е била осъществена търговия с влияние от него и са били отклонени парични средства по обществена поръчка на Министерството на транспорта и съобщенията за закупуване на медицински хеликоптери. Всичко това се е случило по времето, по което начело на ведомството е бил Георги Гвоздейков.
Бившият директор на Агенция „Митници“ обяснява и как изобщо е бил избран Гвоздейков за поста на министър на транспорта и съобщенията. Оказва се, че той е сложен там, за да може чрез него да се осъществява влияние от Кирил Петков, Асен Василев и бизнесмена Тодор Иванджиков. Иванджиков е осветлен от Петя Банкова като сивия кардинал на „Продължаваме промяната“ /ПП/. Самият той се замислял дали да не застане начело на транспортното ведомство, но се отказал от това си намерение, защото този пост щял да му попречи да движи бизнеса си.
Тодор Иванджиков бил в изключително близки отношения както с Асен Василев, така и с Кирил Петков.
„Тодоров Иванджиков е едно от лицата, които еднолично е финансирало политическото издигане на Асен Василев и Кирил Петков. Тодор Иванджиков лично ми разказа, че целта е била той самият да стане министър на транспорта. Тодор Иванджиков е предпочел да сложи поставено от него лице, а не той самият да стане министър на транспорта, тъй като тази позиция го лишава от време да движи бизнеса си. Бизнесът му е свързан с летателна техника“, разкрива в своите показания Петя Банкова.
Тя обяснява, че Иванджиков бил много близък с адвокат Минко Минков, с който дори имали общ бизнес. Поради всичко това Иванджиков е успял да убеди Кирил Петков и Асен Василев Георги Гвоздейков да бъде сложен за министър на транспорта. И не само това. Анна Натова е била поставена за негов заместник, защото била в близки отношения със съпругата на адвокат Минко Минков – Даниела Минкова.
„Това ми го сподели, лично Тодор Иванджиков, хвалейки се с това. Целта на цялото това упражнение, за министър на транспорта да бъде поставен човек – в случая Георги Гвоздейков, който да бъде доверено лице на Асен Василев, Кирил Петков и Тодор Иванджиков, като по този начин, използвайки влиянието си над него, да му въздействат и от своя страна Георги Гвоздейков да сключи договор за закупуване на така наречените „въздушни линейки“ от определена фирма, посочена от Тодор Иванджиков. Тодор Иванджиков посочва коя ще е конкретната фирма, тъй като както казах, това е в тясна връзка с неговия бизнес и има нужните контакти в сферата на аероплаването“, разкрива още Петя Банкова.
Но това не е всичко. Освен за закупуването на въздушните линейки, престъпна схема, твърди тя, има и за закупуването на жп мотриси. Там скандалът е много голям, защото са пренебрегнати и заобиколени правила на Европейския съюз /ЕС/, според които държава-членка няма право да закупува жп мотриси от Китай. А е направено точно това.
Петя Банкова описва следната схема, позовавайки се отново на разказ на Тодор Иванджиков: Илиян Йончев е директор дирекция „ЧР“ в във фирма „Хемс“. До офиса на фирма „Хемс“ има друг офис на друга фирма, в която работят двама мениджъри, Данчо и Георги, които управляват ТЕЦ „Варна“ и Бургас. През лице на име Мишо/ООН/ Данчо и Георги контактуват с китайци, производители на всичко свързано с ЖП-транспорта. С китайците е контактувала и Даниела Минкова, която в същото време е и председател на комисия по избор на мотриси и представител на министерство на транспорта, в качеството си на юрисконсулт на „Хемс“. Даниела Минкова и Георги Гвоздейков организират среща, на която присъстват, освен те двамата, също и Асен Василев и Данчо, за да уговорят купуването на жп мотриси.
За да избегнат правилата на Евросъюза те измислят схема, при която жп мотрисите ще бъдат закупени през други дружества, но реално те се взимат от Китай. За целта Илиян Йончев и Данчо установили връзка с жена от китайското посолство у нас на име Сесилия. На въпросния форум в Китай трябвало да присъства и Даниела Минкова – съпругата на адвокат Минко Минков.
В крайна сметка Илиян Йончев пътува за този форум в Китай в качеството си на служител на Георги Гвоздейков. На форума се предлагат именно жп мотриси.
„Искам да вметна, че лично от Тодор Иванджиков знам, че той е обсъждал, заедно с Асен Василев, каква голяма грешка е оставането на Георги Гвоздейков в първото служебно правителство, с премиер Димитър Главчев, защото така няма да могат да го използват, като се върнат на власт“, разкрива още Петя Банкова в своите показания.
[…] […]
[…] […]
[…] […]
[…] […]
[…] […]
[…] […]