„Извън дневния ред бе представена една екзотична идея за създаване на авиокомпания, позиционирана в Бургас и с участие на всички общини в областта, която да обслужва целогодишни полети за града от възможно най-много дестинации“.
Това заяви областният управител Пламен Янев след организираната от него среща между представители на общини и бизнес, на която дискутираха бъдещето на летище Бургас и сезона по Южното Черноморие.
Според него идеята за създаване на авиокомпания, образно кръстена „Бургас еър“, може да бъде облечена в конкретни цифри и бизнес план в края на месец април.
На днешната среща е било взето решение да се изпратят въпроси към Министерството на транспорта и съобщенията дали всички анекси и документи към договора за концесия на летище Бургас са налични, тъй като има спекулации, че липсва такава информация.
„Самото ведомство на база на договора да предложи варианти за неговото отваряне и предоговаряне, така че да бъдат приети някакви конкретни ангажименти за развитие на летището. Ако летището е голяма тежест за „Фрапорт“ да се стигне до преразглеждане на концесията и да се търси концесионер с по-големи възможности“.
По думите му накратко е била разгледана и идеята за Фонд за стимулиране на полети. Кметът на Поморие Иван Алексиев, който е неин инициатор, вече е изпратил писмо до всички общини в областите Бургас, Сливен, Ямбол и Стара Загора по темата.
„Аз лично поемам ангажимент да говоря с областните управители на тези области, за да се създаде силна икономическа инициатива“.
По думите на Янев участниците в срещата са се обединили около тезата, че този фонд трябва да бъде ръководен от самите общини, а не да се дават правомощия само и единствено на концесионера.
Идеята за създаване на авиокомпания „Бургас еър“ коментира и нейният радетел Момчил Тодоров.
„Това е съвсем сурова идея за проект „Редовни линии и полети от Бургас“, които да са базирани на т.н. етнически трафик. Той включва българите, които живеят в Германия и които в момента са 400 000 и евентуално българите, които живеят във района на 100 км. радиус от летище Бургас.
И към този трафик, етнически, ще бъдат продавани допълнително седалки към туроператорите. Като един самолет ще лети редовни линии от Бургас, а други два самолета ще летят за други авиокомпании на така наречения „мокър лизинг“. Целта е да се намали стопанският риск за фирмата, като дейността се разпредели в две отделни зони – редовни линии и мокър лизинг. Но тепърва предстои изработването на бизнес план и търсенето на инвеститори.“.
Той допълни, че авиокомпанията по-скоро ще използва самолети под наем, освен ако не намери много пари за собствени. Очакванията му са общините да проявят разбирателство и да участват като акционери, но всичко ще зависи какво ще покажат изчисленията и сумите за инвестиране.
Сайтът Искра.бг използва бисквитки и с това ние можем да персонализираме информацията си, както и да анализираме трафика си, за да знаем как да персонализираме вашето ползване на сайта ни. Използвайки го, вие се съгласявате с това.Приемам
Поверителност и политика за бисквитките
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Доста глупава идея.