„Sony“ показа за пръв път на геймърите дизайна на следващата си конзола, както и някои от заглавията на новите игри. На външен вид PlayStation 5 има черна сърцевина, двете му страни са бели, а на места се забелязва синьо сияние. Две продължения на най-продаваните PS4 версии са сред обявените обновени игри – „Spider-Man: Miles Morales“ и „Horizon: Forbidden West“. Продуктът на „Sony“ ще излезе на пазара заедно с конкурентния Microsoft Xbox Series X преди края на годината, пише „BBC“.
„Въпреки че все още има много въпроси без отговор относно PS5, а именно цена и дата на пускане, смятам, че „Sony“ направиха точно това, което трябваше с това разкриване на подробности за събитието.“, коментира Лаура Кейт Дейл, критик на игри на свободна практика.
Много хора отбелязаха, че конзолата прилича на безжичен рутер, а в Twitter се заформиха дискусии по темата малко след официалното съобщение. Общо бяха показани над десет нови игри. По време на подобен тип предварителни съобщение невинаги става ясно кои заглавия на игри са изцяло нови за PS5 и кои не.
Предварително записано предаване на събитието
PlayStation 5 ще бъде пуснат в продажба по-късно тази година, седем години след PS4. Освен че ще може да предоставя подобрени визуализации, новата машина има и персонализиран твърд диск, който ще позволи радикално да се намали времето за зареждане на страниците.
Компанията избра да предостави подробности за продукта си в предварително записан видеоклип, а не да бъде домакин на събитието на живо заради мерките, свързани с пандемията от COVID-19. Видеото беше излъчено с резолюция 1080p, много по-ниска, отколкото е в състояние да предостави PS5.
Предизвикателство, свързано с COVID-19
„Sony“ изтъкна и нови функции на хардуера на PS5, включително 3D Audio и 4K Blu-ray плейър. Компанията също така заяви, че новата конзола ще бъде пусната във версия, в която липсва диск.
Докато конзолите от следващото поколение на „Sony“ и ‚Microsoft“ ще се конкурират за продажбите, то общото между двата гиганта е, че са изправени пред предизвикателството да пуснат нов продукт в момент, когато не е ясно дали пандемията от новия коронавирус ще приключи скоро. Въпреки че и двете компании заявиха, че новите им продукти ще бъдат пуснати през зимата на 2020 г., не е ясно какво ниво на търсене ще има.
„Конзолните игри се оказаха устойчиви на икономически спадове, защото продължават да предлагат добра часова стойност на забавление.“, пише Пиърс Хардинг-Ролс в свой доклад, предоставен на „Ampere Analysis“.
„Въпреки това рецесията и нарастващата безработица в ключови територии за продажби ще подкопаят търсенето – по-малко при пускането на пазара и по-значително след средата на 2021 г.„, допълни той.