Пловдив се присъедини към паневропейска инициатива за членство в общността на градовете за въздушна градска мобилност – UAM Initiative Cities Community (UIC2), съобщават от пресцентъра на общината.
Градът под тепетата е първият в България, който се включва към подготовката на този регламент, който дава възможност да бъде призната ролята на местните власти в управлението на трафиците от дронове и въздушни таксита на ниво ЕС.
„Това е шанс за Пловдив да се нареди сред интелигентните градове на ЕС, работещи за изграждане на система за въздушна градска мобилност“, коментира кметът Здравко Димитров. Според него експлоатацията на дронове трябва да се регулира, тъй като те вече масово навлизат в употреба и местните власти имат отговорност за тяхното използване.
Подписаният манифест предвижда общините да поемат контрола над въздушното си пространство и да могат да оперират с него. И ако въздушните таксита имат да изминат още дълъг път до придобиването на летателна годност, дроновете вече доставят храни и лекарства в условията на COVID-19 в градове като Берлин и Женева, твърдят експертите.
По данни на Европейска организация за безопасност на въздухоплаването – Евроконтрол, до 2025 г. се очаква трафикът над големите градове да достигне до 20 000 полета в час, което е невъзможно за текущите способности на системите за управление на въздушното движение. Именно затова директорът на Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ) Патрик Ки настоява регламентът да влезе в сила още догодина.
Тази седмица проектът е бил одобрен от Европейската комисия, подписан от председателя Урсула фон дер Лайен и пуснат за съгласуване с националните правителства.
Четиринадесет града и региони в цяла Европа са подкрепили манифеста. Сред тях са Аахен, Амстердам, Хамбург, Лиеж, Малага, Енсхеде и Катовице.