Полети над Русия: Китайските авиокомпании печелят, а европейските губят

След като най-голямата държава в света се превърна в забранена зона за авиолинии, пътническите и товарните превозвачи са принудени да избират по-дълги маршрути

0
40
Самолет, полети
Снимка: Pixabay

Европейските полети до Китай станаха по-дълги, по-скъпи и още по-трудни за осъществяване, тъй като все повече авиокомпании отменят маршрути, информира „Politico“. За разлика от тях обаче, китайските авиокомпании не са изправени пред подобни проблеми. Това явление е негативен ефект от войната на Русия в Украйна, която доведе до санкции между Кремъл и западните правителства, включително затварянето на огромното въздушно пространство на Русия за европейските авиокомпании. Това все пак не засяга страни като Китай, които имат по-топли отношения с Кремъл.

„Това е конкурентен недостатък за европейските превозвачи. Това е ясно,“, заяви главната изпълнителна директорка на берлинското летище Алета фон Масенбах.

След като най-голямата държава в света се превърна в гигантска забранена зона за западните авиолинии, пътническите и товарните превозвачи са принудени да избират по-дълги маршрути, за да избегнат Русия, както и да поемат разходите, свързани с изразходването на повече гориво и заплащането на извънреден труд на пилотите и останалите членове на екипажа. Стремежът за постигане на печалба от пътуванията между Европа и Азия принуди няколко авиокомпании, сред които Lufthansa, British Airways и полската LOT, да преустановят някои свои популярни маршрути. Вместо това китайските и други неевропейски превозвачи увеличават директните полети от Азия до европейските градове.

„Нашите авиокомпании, които обслужват например дестинацията Берлин-Пекин, трябва да избират различен маршрут, ако това е германска авиокомпания,“, обясни Алета фон Масенбах.

След като поне пет европейски авиокомпании отмениха полетите си до Азия, през октомври Европейската комисия (ЕК) обеща да проучи обстойно конкуренцията по международните маршрути. Въпреки това, авиоиндустрията остава скептична по отношение на това, че Брюксел ще предприеме ефективни действия.

„Не очаквам нищо да излезе от това,“, сподели Уили Уолш, генерален директор на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA).

Клиентите винаги плащат

Неотдавнашно проучване показа, че са налице нарастващи разходи и тарифи, свързани със затварянето на въздушното пространство на Русия и Украйна.

„За маршрута на авиокомпанията Finnair Хелзинки-Пекин увеличението на разстоянието е 1729 морски мили (3202 километра) което води до допълнително време за пътуване от почти четири часа,“, твърдят Дейвид Енен и Флориан Возни, изследователи от Германския аерокосмически център.

„Всички европейски летища, разположени на север от 50-ия градус на географската ширина, отбелязват значително увеличение на времето за полет с над 100 минути по някои маршрути,“, гласи документът, който обхваща информация за градове като Лондон, Париж, Брюксел, Амстердам и Франкфурт. Според данните летищата на север от 57-ия паралел, предимно скандинавските столици, са още по-засегнати, като по някои маршрути времето за полет се увеличава с повече от 200 минути.

Европейските авиокомпании напускат Китай

Премахването на маршрута Варшава-Пекин от компанията LOT Polish Airlines през октомври поради по-високи оперативни разходи беше само последното бяло знаме, развято от европейските авиокомпании. Преди това Scandinavian Airlines също обяви спирането на маршрута си Копенхаген-Шанхай, а Lufthansa Group наскоро потвърди, че вече няма да предлага ежедневния си директен полет от Франкфурт до Пекин. British Airways също отмени маршрута си Лондон-Пекин в края на октомври, приблизително по същото време, когато излетя последният полет на Virgin Atlantic от Лондон до Шанхай.

Въпреки че европейските авиокомпании са силно засегнати от геополитическата ситуация в Европа, някои превозвачи извън ЕС умело се възползват от нея.

Подобряване на обстановката в Близкия Изток: „България Еър“ отново лети до Израел

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments