Читател на Искра.бг алармира за нов опит за измами от името на „Unicredit Bulbank“. Той твърди, че от имейл info@m-Token-bulbankonline.bg е получено следното съобщение на електронната поща на майка му:
„Забелязахме, че телефонният номер, записан във вашия акаунт, трябва да бъде потвърден. Ако не го направите, акаунтът ви може да бъде блокиран.“
Справка в сайта на банковата институция не показва посочения имейл. Това не е първият опит за измамите от името й. Миналата година отново получихме сигнал, в който гражданин беше получил имейл със следното съдържание:
„Здравей,
Забелязахме някои подозрителни транзакции във вашия акаунт и предприехме временни стъпки, за да спрем профила си, за да го защитим.
Поради нашите правила за защита на акаутни чрез SMS сигнали или ви каним да потвърдите вашата информация, за да ви информираме за всяко движение във вашия акаунт
Поздрави.“
Многократно властите са съобщавали за хакери, които използват фалшиви имейли, много подобни до тези на банката, като целта им е да достигнат до електронното банкиране. Измамата включвала изпращане на фалшив имейл, в който пише, че сигурността на клиентите е застрашена. Някои от засегнатите потребители са подали сигнал в сдружението за „Правна сигурност на потребителите и личните им данни“. Оттам предупреждават, че банките и институциите изпращат имейли само с информативен характер и не призовават за спешни действия. Екпертът на сдружението предупреждава, че не трябва да се въвежда информация в подобни линкове, защото оттам нататък вече практически потребителят доброволно е дал своята парола и ако бъдат източени някакви средства, ще бъде процес на разследване и доказване кой точно е ги е източил.
За да не се стига дотам експертите съветват да използваме т.нар. „двуфакторна нотификация“ – всеки път, когато превеждаме пари, да получаваме потвърдителен SMS, който да изисква от нас да въведем обратно код за сигурност. Призовава се всеки, който се е подвел да въведе данните си, да промени незабавно потребителските си пароли за достъп от друг компютър и да се свърже с представител на банката.
Очакваме и вашите сигнали на iskra@iskra.bg