През януари се наблюдава засилване на желанието на потребителите да закупят кола, жилище или да направят подобрение в дома си. Изследването е спрямо настроенията от първия месец на 2018 г., сочат данни на Националния статистически институт (НСИ) от тримесечното наблюдение на потребителите. Те показват още, че жителите на селата са по-оптимистично настроени от тези в градовете.
През януари 2019 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 1.9 пункта спрямо равнището си от октомври 2018 г., като при населението в градовете увеличението е 1 пункт, а при населението в селата – 2.9 пункта.
Потребителите смятат, че има известна положителна промяна в общата икономическа ситуация у нас през последната година. Очакванията на живеещите в селата са тази положителна тенденция да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от населението в градовете, което е малко по-негативно настроено в сравнение с три месеца по-рано, пише Дневник.
Прогнозите за безработицата в страната през следващите дванадесет месеца са, че тя ще остане приблизително на равнището си от октомври 2018 г.
Подобряват се и очакванията на потребителите за финансовото им състояние през следващите 12 месеца.
По-неблагоприятни са обаче оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца. Същевременно обаче инфлационните очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.