Потребителски хватки срещу маркетинговите трикове на търговците за „Черния петък“

0
47
Намаление
Намаление. Снимка: Pixabay

Кампаниите за „Черния петък“ са свързани с трескава надпревара между търговците за повече клиенти и продажби. В състезанието им често има нелоялни практики и различни маркетигнови трикове за убеждаване на потребителите да си купят нещо планирано или импулсивно. От „Ние, потребителите“ селектираха няколко хитрости на специалистите по продажби, за да предложим потребителски хватки за неутрализирането им:

  • Часовник за офертата
    Цел: Да Ви накарат да вземете бързо решение за покупка.
    Съвет: Прегледайте още сега внимателно характеристиките и условията за продажба на желани от Вас стоки и ги натоварете в е-количката преди кампанията за намаление. Поръчайте ги веднага щом тя стартира. Така хем няма да свършат, хем няма да Ви се наложи бързо да решавате и да ги объркате със сходни на тях.
  • Само онлайн
    Цел: Продажба на продукти, които не вървят във физически магазини.
    Съвет: Внимавайте особено със стоките, които се предлагат за продажба единствено през Интернет или с преференциални условия само там. Вероятно има някаква причина за това – изтичащ срок, намален грамаж, подбранд, дори имитация…
  • Изчерпани наличности!
    Цел: Изберете си друго!
    Съвет: Когато търсената от Вас стока е изкупена, не бързайте да вземете нещо алтернативно – голяма е вероятността да е лош компромис.
  • Подарък
    Цел: Да си купите нещо, не толкова атрактивно.
    Съвет: Помислете струва ли си покупката само заради подаръка и проверете дали продаваната стока я няма с тези или дори по-добри характеристики и условия за продажба при друг търговец, без комплимента.
  • Отстъпка за следваща покупка
    Цел: Да Ви дадат повод да пазарувате отново и да Ви превърнат в постоянен клиент.
    Съвет: Ако е познат за Вас и коректен търговец, това може да е добра оферта. В случай че е нов е неоправдан риск. Знаете ли отсега дали ще пожелаете да пазарувате отново от този търговец?!
  • Ваучер за покупка/услуга при друг търговец
    Цел: Да Ви насочи към друг свой бранд или партньор
    Съвет: Проверете носи ли Ви реални преференции ваучерът, както и какви стоки и услуги и при какви условия предлага търговецът, пред който трябва да го представите. Интересуват ли Ви тези продукти?
  • Безплатна доставка
    Цел: Казва – купете, защото ще Ви го доставим без такси!
    Съвет: Проверете дали поръчката, която ще направите, няма да достигне стойност, която Ви дава същата възможност.
  • Гаранция/замяна/връщане
    Цел: Да създаде усещането, че получавате нещо повече
    Съвет: Проверете дали не разполагате с тези права и извън кампанията за намаление или по закон!
Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments